سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گروه اجتماعی: گسترش بی‌رویه آموزش‌عالی در چند سال اخیر نتیجه داده است و از ۲سال پیش ظرفیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تکمیل نمی‌شود و داوطلبان تمایلی به تحصیل در بسیاری از رشته و دانشگاه‌ها ندارند.

در این بین وضعیت دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی بحرانی است و دست‌کم 60درصد ظرفیت این دانشگاه‌ها خالی می‌ماند و داوطلبان تمایلی به ورود به این مراکز آموزش ندارند، هزینه آنها نیز نسبت به دانشگاه آزاد و پیام‌نور بیشتر است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز وضعیت مناسبی ندارد، داوطلبان ورود به آموزش عالی مانند گذشته برای ورود به این دانشگاه سر و دست نمی‌شکنند، به گفته رئیس دانشگاه آزاد 7هزار کد رشته‌محل این دانشگاه در مقطع کارشناسی بدون متقاضی مانده است.

حمید میرزاده اعلام کرده که دانشگاه آزاد اسلامی در مقاطع زمانی مختلف مجوز رشته‌هایی را از شورای گسترش آموزش عالی گرفته‌ که امروزه به‌خاطر تغییرات جمعیتی کشور دیگر متقاضی ندارد و صندلی‌های آنها خالی مانده است. او پیش از این نیز از بدهی 3هزارو 700میلیارد تومانی این دانشگاه و زیان 72میلیارد تومانی 135واحد دانشگاه آزاد سخن گفته است. 30واحد دانشگاه آزاد هم حتی توان پرداخت حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی خود را ندارند.

کد خبر 243621
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز