همشهری آنلاین: کاروان رهروان اربعین حسینی با حضور پرشور هیئت‌ها، دسته‌جات عزاداری و عاشقان و ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع) با پای پیاده عازم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری شدند.

ایسنا نوشت: صبح روز دوشنبه، دوم دی ماه مصادف با بیستم ماه صفر سالروز اربعین سید و سالار شهیدان (ع) مردم مومن و ارادتمند به خاندان اهل بیت (ع) شهر تهران با تجمع در میدان امام حسین (ع) از ساعت اولیه صبح در قالب کاروان رهروان اربعین حسینی با پای پیاده به سمت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حرکت کردند.

در این کاروان‌ها که اقشار مختلف مردم، زن و مرد، خردسال و بزرگسال حضور داشتند مسیر 14 کیلومتری میدان امام حسین (ع) با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را با پای پیاده در سه ساعت و از مسیر میدان شهدا، میدان خراسان و میدان شوش طی کرده و وارد شهر ری می‌شوند.

بر اساس این گزارش، یکی از اعمال و سفارشات روز اربعین امام حسین (ع) پیاده‌روی زیارت امام حسین (ع) در این روز است که عاشقان و دلسوختگان اهل بیت (ع) در ایران تصمیم گرفتند نام خود را در دفتر حاضران کاروان‌های پیاده‌روی اربعین ثبت کنند، بنابراین آنهایی که امروز در اربعین امام حسین (ع) از حضور در کربلا و صحن و سرای بهشتی آن حضرت به هر دلیلی باز مانده‌اند تصمیم گرفتند در این هوای سرد زمستانی خود را به حرم کسی برسانند که در روایات زیارت او همانند زیارت امام حسین (ع) نامیده شده است.

در فرازهایی از زیارت‌نامه حضرت عبدالعظیم حسنی این‌چنین آمده است که «هر کس عبدالعظیم (ع) را در ری زیارت کند همانند این است که امام حسین (ع) را در کربلا زیارت کرده است».

بر این اساس ارادتمندان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) از این فرصت و توفیق و افتخار که نصیب ایران زمین شده استفاده کرده و خود را به کربلای ایران در شهر ری رساندند.

بر اساس این گزارش طبق برنامه‌ریزی انجام شده، کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی تا نماز ظهر در حرم عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافته و اجتماع عظیمی از عزاداران حسینی را تشکیل می‌دهند و مراسم قرائت زیارت اربعین و نماز جماعت ظهر و عصر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار می‌شود.

همچنین از دقایقی پیش مراسم اجتماع بزرگ عزاداران حسینی در میدان امام حسین (ع) آغاز شده که دسته‌جات و هیئات حسینی و عموم مردم برای بزرگداشت چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین (ع) در این مکان گرد هم آمده و به عزاداری می‌پردازند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع عزاداران سخنرانی می‌کند.

کد خبر 243442
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز