مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک تیم از محققان بریتانیایی تلاش می‌کنند رکورد سرعت زمینی را شکسته و برای تأمین موتور اتومبیلی که این رکورد را می‌شکند با یک شرکت تولید موتور جت در نروژ همکاری خواهند کرد

شکست رکورد سرعت زمینی

به گزارش مهر، تیم بریتانیایی پروژه اتومبیل فراصوت بلودهوند از یک موشک ساخت شرکت نروژی نامو برای این شکست رکورد در سال 2015 استفاده می کند.

این پروژه دربرگیرنده ساخت اتومبیلی به نام بلاهوند است، اتومبیل فراصوتی که نام خود را وامدار یک نوع سگ شکار با شامه بسیار تیز است. انرژی این اتومبیل توسط دو موتور، یک موتور جت و یک موتور موشک تأمین شده و تلاش می‌کند رکورد کنونی 1227 کیلومتر در ساعت را بشکند.

این اتومبیل از موتور جت یوروفاتر تایفون استفاده می‌کند که توسط شرکت رولز رویس ساخته شده تا آن را با سرعتی حدود 563 کیلومتر در ساعت به پیش براند و پس از آن موتور موشک را روشن کند تا به سرعت فراصوت دست یابد.

شرکت نامو در نروژ موتورهایی برای موشک‌های نظامی می‌سازد و همچنین موتورهایی که برای جداسازی مراحل در سکوی پرتاب آریان 5 سازمان فضایی اروپا به کار می‌رود.

این گروه بریتانیایی با استفاده از ترکیب سوخت جامع و مایع، انرژی هیبریدی خود را تولید کرده‌اند و آن را در مراحل اولیه آزمایش کرده‌اند، نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که هنوز هم باید تحقیقات و هزینه‌های بیشتری برای تکمیل آن صرف شود. از این رو این گروه به شرکت نروژی نامو روی کرد تا از تجربه و تسهیلات آن استفاده کند.

کد خبر 243419
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز