همشهری آنلاین: رییس ستاد نماز جمعه تهران تهران: نماز جمعه پایتخت از ۶ دی ماه ۹۲ در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) اقامه می شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید « یدالله شیرمردی » روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: درهای مصلی امام خمینی(ره) از ساعت 10 صبح روز جمعه این هفته به روی تمامی نمازگزاران باز خواهد بود.

وی اظهار داشت: نماز جمعه تهران از این پس در فصل های زمستان و تابستان به دلیل مجهز بودن مصلی امام خمینی(ره) به سیستم گرمایشی و سرمایشی در این مکان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نمازجمعه تهران سال گذشته دو هفته به صورت آزمایشی در مصلی برگزار شد ، گفت: نماز جمعه تهران در فصل بهار و پاییز در دانشگاه تهران برپا خواهد شد و در این مدت که نمازجمعه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود محل اقامه نماز در دانشگاه تهران نیاز به تعمیراتی دارد که صورت خواهد گرفت.

رییس ستاد نمازجمعه تهران گفت: تمامی خدماتی که برای برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران ارائه می‌شد در مصلی امام خمینی نیز برقرار خواهد بود.

شیرمردی افزود: همچنین اتوبوس‌های شرکت واحد نیز آمادگی لازم را برای ایاب و ذهاب نمازگزاران دارند.

وی افزود: درهای شمالی مصلی تهران نیز برای پارکینگ خودروهای نمازگزاران مجهز شده و خدمت رسانی در این زمینه انجام می گیرد.

رییس ستاد نمازجمعه تهران گفت: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با مسوولین مربوطه و دستگاه‌های امنیتی، اتوبوس‌های شرکت واحد نمازگزاران را از ضلع جنوب شرقی به داخل حمل می‌کنند و دیگر نیاز نیست مردم مسیر طولانی را طی کنند.

حجت الاسلام شیرمردی با بیان اینکه با توجه به تمهیدات پیش بینی شده مشکل ترافیکی نخواهیم داشت، اظهارداشت: از شهرداری تهران تقاضا داریم که مصوبه احداث پل عابر پیدا از پارکینگ بیهقی به مصلی امام خمینی(ره) را هر چه سریعتر اجرایی کند.

وی ادامه داد: تمامی امکانات سرمایشی و گرمایشی در مصلی تهران وجود دارد و نیاز نیست نمازگزاران زیرانداز و مهر همراه خود داشته باشند.

رییس ستاد نمازجمعه تهران همچنین از مردم خواست تا از طریق مترو به نمازجمعه بیایند چرا که این موضوع باعث می‌شود ترافیکی ایجاد نشود.

حجت الاسلام شیرمردی گفت: با همکاری بخش فرهنگی ستاد نمازجمعه کاری خواهیم کرد که علاوه بر نمازجمعه در طول هفته برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی در مصلی برگزار و این ساختمان به پایگاهی برای نشر معارف دینی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه مصلی امام خمینی(ره) امسال به حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد اما 18 میلیارد تومان برای آن پیش بینی شده است، اظهار داشت: روز جمعه که محمدباقر نوبخت برای سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه به دانشگاه تهران آمده بود با وی صحبت کردیم و قرار است همین هفته از مصلی بازدید کند و بودجه ای اختصاص یابد که مصلی هرچه سریعتر تکمیل شود.

حجت الاسلام شیرمردی با بیان اینکه مصلی تهران بیش از 170 هکتار مساحت دارد و حیف است که این زمین بلاتکلیف باشد، افزود: مصلی امام خمینی(ره) دارای طرحی جامع است و می توان مراکز مهم دینی و فرهنگی را در آن پیش بینی کرد.

رییس ستاد نماز جمعه تهران گفت: در سال گذشته که نمازجمعه به طور موقت در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد به دلیل شرایط مناسب آن حضور مردم برای اقامه نماز جمعه سه الی چهار درصد افزایش یافت.

کد خبر 243243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز