همشهری آنلاین: مشاور ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جامعیت سند مهندسی فرهنگی، بر اجرایی شدن این سند تاکید کرد و گفت: بر اساس سند مهندسی فرهنگی مشخص می‌شود که از چه نمادهای اسلامی و ایرانی توأم با هم استفاده کنیم تا در مقابل هجمه‌های فرهنگی بیگانگان قرار نگیریم. این سند حتی در خصوص طراحی و ساخت عروسک‌ها نیز سخن گفته است.

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدمهدی مظاهری با اشاره به اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و توسعه علم و فناوری از آغاز تاسیس این شورا تا کنون، تصویب نقشه جامع علمی کشور و سند مهندسی فرهنگی را از مهمترین نقش‌آفرینی‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی نام برد و گفت: وظیفه اصلی این شورا، گسترش و تعمیق فرهنگ اسلامی ایرانی در جامعه، اعتلای فرهنگ عمومی، تزکیه محیط های علمی و فرهنگی و نفی مظاهر و آثار غربزدگی است.

وی با بیان اینکه نقشۀ جامع علمی کشور مجموعه‌ای جامع و هماهنگ و پویا و آینده‌نگر، شامل مبانی، اهداف، سیاست‌ها و راهبردها، ساختارها و الزامات تحول راهبردی علم و فناوری مبتنی بر ارزش‌های اسلامی برای دستیابی به اهداف چشم‌انداز بیست‌ ساله کشور است، خاطرنشان کرد: در این سند تلاش شده بر مبانی ارزشی و بومی کشور، تجربیات گذشته و نظریه‌ها و نمونه‌های علمی و تجارب عملی تکیه شود.

مظاهری افزود: اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون تدوین و تصویب اسناد فرهنگی و اسناد علم و فناوری حائز اهمیت است ولیکن تدوین نقشه جامع علمی کشور یکی از مهمترین دستاوردهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مسئولیت نظارت و هماهنگی علم و فناوری در کشور بر عهده این شورا است و این موضوع باعث می‌شود که تحولات مهم حوزه علم و فناوری را بتوان مدیریت کرد.

کد خبر 243112
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز