گروه‌ادب‌و هنر: مراسم رونمایی از ۳جلد از مجموعه ۶جلدی «۲۳۰سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان» تالیف محسن میرزایی شامگاه روز جمعه با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و جمع زیادی از استادان و پیشکسوتان رشته‌های ارتباطات و گرافیک و فعالان رسانه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

رونمایی از ۲۳۰سال تبلیغات بازرگانی  در مطبوعات فارسی‌زبان

حسین انتظامی در بخشی از این مراسم گفت: افرادی که در حوزه تاریخ پژوهش می‌کنند معمولا دارای دیدگاه‌های خاص هستند درحالی‌که میرزایی با گشاده‌دستی یافته‌هایش را برای همگان عرضه کرده است. دکتر علی‌اکبر فرهنگی استاد دانشگاه و طهمورث حسنقلی‌پور رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران دیگر سخنرانان این مراسم بودند. بعد نوبت به مجید دوخته‌چی‌زاده عظیمی مدیر انتشارات مبلغان رسید و پس از وی ابراهیم حقیقی پیشکسوت گرافیک و طراحی روی صحنه رفت و به ویژگی‌های گرافیکی کتاب 230سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان اشاره کرد. در ادامه محسن میرزایی روی صحنه رفت و در سخنانی گفت: این کتاب ابتدا قرار بود در دانشگاه تهیه شود و بر همین اساس قراردادی هم بسته شد ولی بعد اعلام کردند روند تولید و انتشار آن در دانشگاه طولانی خواهد شد. من هم از آنجا که قصد داشتم در زمان حیاتم شاهد انتشار کتاب باشم، کار را به نشر سیته سپردم. از صدا و سیما و مطبوعات استدعا دارم امکانی برای ناشران فراهم کنند تا به تبلیغ کتاب خود بپردازند.

تقدیر از مولف کتاب و همچنین ابراهیم حقیقی، کامران کاتوزیان، منوچهر مستوفی و... برای تلاش‌هایی که در حوزه تبلیغات انجام داده‌اند پایان‌بخش این مراسم در شامگاه روز جمعه 22آذرماه بود. در این مراسم مستندی از روند تدوین کتاب به نمایش درآمد که اثری گفت‌وگومحور با حضور پیشکسوتان هنر و رسانه است. 230سال تبلیغات بازرگانی در مطبوعات فارسی‌زبان در 3جلد 400، 450و 430صفحه‌ای در قطع رحلی منتشر شده و با قیمت 38هزار تومان به بازار آمده است. در این 3جلد از نظر تاریخی به سیر تبلیغات مطبوعات فارسی‌زبان تا سال 1334پرداخته شده و بررسی این موضوع در دهه‌های 40و 50تا سال 1357در 3جلد دیگر سال آینده منتشر می‌شود. داوود رشیدی، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، حسینعلی افخمی و ذاکری مدیرعامل همشهری از چهره‌های حاضر در مراسم رونمایی بودند.

کد خبر 242494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز