همشهری‌آنلاین: علوم ارتباطات در ایران جایگاه فعلی‌اش را مدیون دکتر معتمدنژاد است چرا که دکتر معتمد‌نژاد برای احیای رشته ارتباطات در ایران زحمات و مشقات زیادی کشیدند.

به گزارش ستاد برگزاری نکوداشت دکتر کاظم معتمدنژاد، دکتر رضا حقی به عنوان آخرین دانشجویی که دکتر کاظم معتمدنژاد راهنمایی رساله دکتری ایشان را برعهده داشت، گفت: با رفتن دکتر معتمدنژاد علوم ارتباطات پشتوانه و پدر خود را از دست داد چرا که ایشان با سعه صدر و صبوری کم‌نظریشان همواره تلاش می کردند مشکلات این رشته را برطرف کنند و آن را از گذرگاه‌های سخت به سلامت عبور دهند.

حقی ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی و علمی دکتر معتمدنژاد ، اظهار داشت: پدر ارتباطات ایران شخصیتی کم‌نظیر و بی‌بدیل در حوزه علم و اخلاق ارتباطی بودند و به رغم مقام بالای علمی بسیار فروتن بودند.

وی خاطرنشان کرد: ایشان علی‌رغم بازنشستگی اجباری دست از تحقیق و مطالعه دست نکشیدند ناامید نشدندو در این دوران فعالیت‌های علمی خود را استمرار بخشیدند که نتیجه آن چند کتابی است که در این دوران منتشر کردند.

وی ادامه داد: دکتر معتمدنژاد در حوزه‌های مختلف ارتباطات تبحر داشتند و صاحب نظر بودند.ایشان دانشمندی بسیار دقیق و مطلع و به روز بودند به‌طوری که تألیفاتشان نیاز به ویراستاری نداشت.

رضا حقی تصریح کرد: دکتر معتمد نژاد در راهنمایی پایان‌نامه بسیار دقیق بودند و برای دانشجویان وقت می‌گذاشتند،به جزیی‌ترین نکات توجه داشتند و جزیی ترین نکات هم در ذهنشان باقی می ماند و با مهربانی وقت می گذاشتند.

وی ادامه داد: حافظه ایشان نیز بی‌نظیر بود و این را تمامی شاگردان ایشان شهادت خواهند داد که تمام رویدادهای ارتباطی را با ذکر جزئی‌ترین اطلاعات بیان می‌داشتند.

آخرین دانشجویی دکتر کاظم معتمدنژاد با بیان این مطلب که زندگی و منش دکتر معتمدنژاد می‌‌تواند یک الگوی اخلاقی برای همه دانشجویان و اساتید باشد،‌گفت: حضور دکتر معتمدنژاد در سمینارها و کنفرانس‌های مهم بین‌المللی اطلاعاتی و ارتباطی از جمله نشست‌های یونسکو و جامعه اطلاعاتی باعث شده بود که ایشان یکی از بزرگترین صاحبنظران این حوزه تلقی شوند.

لازم به ذکر است،‌ همایش نکوداشت استاد کاظم معتمدنژاد؛ زمینه‌ها و مسائل مطالعات ایرانی ارتباطات و فرهنگ شنبه ۲۳ آذر در دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

کد خبر 242176
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز