دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
۰ نفر

محمدمهدی مهدی‌زاده*: دکتر کاظم معمتد‌نژاد، استاد علم و ادب پس از چند دهه تلاش خستگی‌ناپذیر در عرصه دانش و معرفت و به‌جا گذاشتن آثار و میراث ماندگار، سرانجام در چهاردهم ۱۳۹۲ چشم از جهان فروبست و دل همه دوستداران خبر در انسانیت را پر از غم و اندوه کرد.

اندوه از دست‌دادن مردی که از استوانه‌های علم و اخلاق و از چهره‌های ماندگار این سرزمین کهن بود.

دکتر معتمدنژاد نمونه تامل، تحمل و ساختن و بنا کردن بود. او در زمانه‌یی که علوم ارتباطات با بی‌مهری‌ها و سوءتفاهم‌های بسیار حتی در میان دانشگاهیان مواجه بود، پا پس نکشید و عافیت‌طلبی پیشه نکرد و در حالی که در دانشگاه‌های غرب کرسی علمی داشت و همه‌گونه برخورداری در انتظارش بود، کشورش را رها نکرد ‌بلکه در میان مردمش ماند و با امید و دلسوزی به تعلیم و تربیت فرزندان میهنش همت گماشت. با صبر و متانت خشت بر خشت نهاد و بناهای بسیار ساخت.

گسترش کمی و کیفی رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری با چندهزار دانش‌آموخته فعال در حوزه دانشگاه و رسانه، تاسیس مراکز آموزشی و تحقیقاتی‌ای چون مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه، مرکز پژوهش‌های ارتباطات، انجمن ایران جامعه اطلاعاتی، فصلنامه رسانه و همه و همه محصول تلاش، دلسوزی و پیگیری مردی است که اینک در میان ما نیست... اما میراث او زنده و جاودان است.

او برای آزادی مطبوعات و استقلال روزنامه‌نگاران تلاش‌های بسیار کرد و آثار ماندگاری برجای گذاشت. ویژگی بزرگ او تاسیس بود، نه تخریب. سرمایه بزرگ استاد معرفت و انسانیت بود. او عالم بود اما علم‌فروشی نکرد، فاضل بود اما فضل‌فروشی نکرد و هرگز علم را مایه نام و نان نساخت و چنین بود که بحق نام پدر علم ارتباطات لقب گرفت. او برای همه ما پدر بود. روحش شاد و یادش جاودان

*عضو هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی و ارتباطات علامه طباطبایی

منبع: روزنامه اعتماد

کد خبر 241929
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز