چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل در راستای گسترش فعالیت‌هایش در قاره آسیا، اولین دیتاسنترهای خود را در تایوان و سنگاپور راه‌اندازی کرد.

براساس گزارش BBC، این اقدام گوگل در راستای رشد تعداد کاربران اینترنت در آسیا،‌قاره‌ای که بیش از نیمی از جمعیت جهان را در خود گنجانده‌، انجام گرفته‌است. گوگل می‌گوید داشتن دیتا‌سنتر (پایگاه داده‌ها) در آسیا به این شرکت در فراهم آوردن دسترسی سریع‌تر و مطمئن‌تر به ابزارهای و خدمات گوگل کمک خواهد کرد.

دو مرکز جدید گوگل در کشورهای تایوان و سنگاپور راه اندازی شده‌اند. جو کاوا قائم‌مقام دیتاسنترهای گوگل می‌گوید رشد کاربران آسیایی شگفت‌انگیز بوده‌است،‌به شکلی که طی ماه‌های جولای و سپتامبر بیش از 60 میلیون نفر، تقریبا دو برابر جمعیت کانادا و سه برابر استرالیا، برای اولین بار به اینترنت موبایل متصل شده‌اند و این رشد به احتمال قوی همچنان با همین روند ادامه خواهد یافت زیرا بیشترین تعداد افرادی که هنوز به اینترنت دسترسی پیدا نکرده‌اند ساکن آسیا هستند.

سرعت بالای افزایش تعداد کاربران در آسیا این منطقه را به بازاری داغ برای اینترنت تبدیل کرده‌است. چین، بزرگترین اقتصاد آسیا، بیش از 500 میلیون نفر کاربر اینترنتی دارد و بزرگترین بازار اینترنت جهان به شمار می‌رود.

همچنین تعداد کاربران هندوستان،‌به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان، طی دو سال گذشته دو برابر شده و به 200 میلیون نفر رسیده‌است،‌رقمی که آمریکا برای دستیابی به آن 6 سال زمان صرف کرد. گوگل می‌گید قصد دارد در طولانی‌ مدت برروی دیتا‌سنتر بزرگتر خود در تایوان مبلغ 600 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 242165
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز