چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل در نهایت جستجوی صوتی خود را ویژه مرورگر کروم ارائه کرد که البته هنوز کارایی آن به اندازه نسخه موبایلی آن نرسیده‌است.

گوگل

براساس گزارش NBC، با نصب کردن افزونه Hotword به مرورگر کروم، کاربران رایانه‌های خانگی می‌توانند پس از بازکردن موتور جستجوی گوگل با استفاده از دستور صوتی به مرورگر فرمان دهد تا موضوعی را برایش جستجو کند، البته کاربر باید ابتدای دستورش عبارت Ok. google را بیافزاید. در این صورت مرورگر وارد صفحه "صحبت کنید" شده و مابقی فرایند جستجو مشابه جستجوی صوتی گوگل انجام می‌شود.

این سرویس درحالی که در زمان‌های مشغولیت دستهای کاربران از کارایی‌های زیادی برخوردار خواهد بود، از محدودیت‌هایی نیز برخوردار است. این سرویس ابتدا در گوشی Moto X موتورولا عرضه شده و این گوشی به واسطه این سرویس در هر زمان و هرمکانی گوش به زنگ شنیدن صدای کاربر خود بود اما در مرورگر کروم، باید گزینه جستجوی صوتی را فعال ساخته و سپس از آن استفاده کرد و صحبت کردن و دادن دستورهای صوتی در هر شرایطی برای این سرویس جوابگو نخواهد بود.

محدودیت دیگر این است که این سرویس درحال حاضر تنها در نسخه جستجوی آمریکایی گوگل فعال است و در دیگر کشورها هنوز فعال نشده‌است،‌همچنین درحال حاضر استفاده از آن از داخل فضاهایی دیگر مانند جی‌میل، امکان‌پذیر نیست و تنها می‌توان از درون موتور جستجوی گوگل از آن استفاده کرد.

کد خبر 240390
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز