همشهری آنلاین: رییس‌جمهور تصریح کرد: اجرای دقیق قانون، خدمت شایسته به مردم و تلاش در راستای اقدام نسبت به انتظارات مردم از اهداف دولت است و همه مسئولان اجرایی کشور باید در این مسیر حرکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز گذشته (دوشنبه) در دیدارِ مجمع نمایندگان استان البرز، این استان را بواسطه همجواری با مرکز کشور، دارای اهمیت برشمرد و گفت: بخش وسیعی از راههای ارتباطی با شمال و غرب کشور از این استان می‌گذرد و برطرف کردن مشکلات ارتباطی و جاده‌ای نه تنها مشکلی از این استان، بلکه یک مشکل ملی را حل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس‌جمهور با اشاره به نکاتی که توسط نمایندگان استان البرز درخصوص پروژه‌های ناتمام این استان مطرح شد، گفت: یکی از مشکلات عمده دولت، وجود چهار هزار پروژه در کشور است که یا شروع نشده یا نیمه‌کاره باقی مانده‌اند. تأکید ما در دولت بر این است که پروژه‌هایی که بالای ۸۰ درصد آنها اجرا شده و دارای اهمیت هستند، در سال آینده تکمیل شوند.

روحانی افزود: استان البرز استانی صنعتی، کشاورزی، علمی و فرهنگی است که به لحاظ تازه تأسیس بودن این استان، طبعاً با مشکلاتی مواجه است که به تدریج مسایل این استان از جمله موارد مطرح شده از سوی مجمع نمایندگان، توسط دولت پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هدف دولت خدمت به مردم و جلب رضایت آنان است، افزود: مجلس و دولت باید در جهت گردش امور در کشور با یکدیگر تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

در این جلسه نمایندگان کرج، فردیس و اشتهارد و ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان، برخی مسائل و مشکلات حوزه انتخابی خود را مطرح کردند.

حمایت از توسعه صنایع در استان البرز، بهره‌گیری از ظرفیت کشاورزی در این استان، توجه به موضوع اشتغالِ جوانان تحصیل‌کرده، فعال کردن واحدهای تولیدی، اتمام پروژه‌های ناتمام آموزشی، بهداشتی و درمانی، ورزشی، جاده‌ای، تعریض و توسعه راههای حمل و نقلی استان با توجه به حجم بالای تردد در این جاده‌ها و توجه و رسیدگی به مشکلات روستاها و مسائل فرهنگی در سطح استان از جمله مواردی بود که نمایندگان استان البرز در این جلسه با رئیس‌جمهور مطرح کردند.

بر اساس این گزارش، رییس‌جمهور همچنین در دیدارِ مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: ایستادگی ملت ایران و پیروی آنها از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی سرمایه کشور است و دولت با اتکای به مردم و وحدت و انسجام داخلی به وظیفه خود در مسیر حل مسائل و مشکلات کشور ادامه خواهد داد.

حسن روحانی همچنین با اشاره به زلزله تأسف‌بار اخیر در استان بوشهر و آسیب دیدن مردم این مناطق اظهار کرد: در جریان سفر به استان بوشهر برای بازدید از مناطق زلزله‌زده، علاقه‌مند بودم تا با مردم زلزله‌زده همه روستاها دیدار کنم؛ چراکه اساس این سفر برای ابراز همدلی با مردم و تسریع در روند کارها بود.

رییس‌جمهور تصریح کرد: همانطور که مقرر شد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمام موارد آسیب‌دیدگی را مورد بازدید قرار داده و ظرف سه هفته خسارت‌ها را بررسی و اولین قسط را به مردم پرداخت می‌کند که نمایندگان استان خوب است که این مورد را پیگیری کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه "توسعه فازهای جدید در عسلویه از برنامه‌هایی است که دولت نسبت به آن توجه ویژه خواهد داشت"، گفت: ما برای رفع مشکلات مردم باید منابع درآمدی خود را افزایش دهیم و عسلویه مکانی است که توانایی انجام این کار را دارد.

وی با بیان اینکه "تلاش بر این بوده تا از منابع مشترک نفتی و گازی به نحو مطلوبی استفاده کنیم"، ادامه داد: بر اساس قولی که مسئولان در سفر اخیر به عسلویه به رئیس‌جمهور داده‌اند، با تلاش متخصصان، تا پایان دوره این دولت، توان بهره‌گیری ما از ذخایر مشترک در منطقه پارس جنوبی، به میزان برداشت دیگران از این منبع خواهد رسید.

روحانی خاطرنشان کرد: استان بوشهر به دلیل وجود ظرفیت‌های عظیم ملی به ویژه عسلویه و نیروگاه اتمی بوشهر جایگاهی مهم در حوزه انرژی یافته است.

رییس‌جمهور با اشاره به انتخابات ۲۴ خرداد و اتخاذ سیاست تعامل سازنده با کشورهای جهان از سوی دولت تدبیر و امید، اظهار کرد: این سیاست، روی‌آوری به واقع‌بینی درخصوص توانایی‌های ایران است و شما می‌بینید قدرت‌هایی که در سر، خیال از بین بردن توانایی غنی‌سازی ایران را می‌پروراندند، اکنون اعتراف می‌کنند که به دلیل بومی شدن این صنعت و گسترش آن، امکان جلوگیری از پیشرفت صنعتی و مقابله با غنی‌سازی در ایران را ندارند.

در این جلسه اعضای مجمع نمایندگان استان بوشهر نیز مسائل و مشکلات کلان استان و موضوعات مرتبط با حوزه‌های انتخابی خود را مطرح کردند.

استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و بکارگیری آنها در جهت رفع مشکلات مردم، ضرورت نگاه به مشکلات و برنامه‌ریزی در جهت استفاده بهینه از منابع تخصصی این استان مانند نفت و گاز، توجه به مباحث فرهنگی، نگاه جدی به مسائل مربوط به جوانان و رسیدگی به مناطق محروم از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

کد خبر 241950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز