سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دو طرف ایرانی و عراقی جهت انتقال تجربیات سینمایی ایران و فعال سازی تولیدات مشترک در حوزه سینمایی یاداشت تفاهم امضا کردند.

فیلم ایرانی

به گزارش فارس، «طاهر حمود»، قائم مقام وزیر فرهنگ عراق با همتای ایرانی خود «حجت الله ایوبی»، رئیس سازمان سینمایی ایران بر کارآمدسازی و استمرار تفاهم به امضا رسیده میان دو کشور و نیز حمایت از تولید سینمایی مشترک به توافق رسیدند.

دفتر قائم مقام وزارت فرهنگ عراق در بیانیه‌ای علام کرد: طاهر حمود در تهران با حجت الله ایوبی دیدار کرد و دو طرف در زمینه تحکیم همکاری‌های فرهنگی و نیز هنری به ویژه فعال‌سازی بندهای توافقات امضا رسیده میان دو کشور در خلال سال‌های گذشته بحث و تبادل نظر کردند.

در این گزارش آمده است که دو طرف بر تبادل انتقال تجارب هنری با یکدیگر توافق کردند و طرف عراقی خواستار استفاده از تجارب سینمایی ایران جهت آموزش کادرهای جوان عراقی شد.

همچنین دو طرف در زمینه احتمال تولید سینمایی مشترک میان ایران و عراق توافق کردند.

در این میان حمود از اقدام دولت عراق مبنی بر افتتاح یک مرکز فرهنگی عراقی در تهران خبر داد که هدف آن گشایش مرکز فرهنگی عراق در سرزمین‌های عربی، اسلامی و اروپایی جهت نشر،‌ تولید و گسترش فرهنگ عراق در سرتاسر جهان است.

وی اشاره کرد که طرف ایرانی آمادگی کامل کشورش را جهت فراهم ساختن تمامی اقدامات لازم در راستای گشایش مرکز فرهنگی عراق در تهران، اعلام کرده است.

کد خبر 241936
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز