همشهری آنلاین: هیات منتقدین فیلم آمریکا در مراسم سالانه‌ی خود فیلم «گذشته» ساخته‌ جدید اصغر فرهادی را به عنوان برترین فیلم خارجی سال انتخاب کرد.

به گزارش ایسنا، هیات منتقدین فیلم آمریکا 14 آذر برترین آثار سینمایی جهان را در بخش‌های گوناگون معرفی کرد که فیلم «او» ساخته جدید «اسپایک جونز» به عنوان بهترین فیلم و «گذشته» ساخته جدید اصغر فرهادی عنوان بهترین فیلم خارجی را از آن خود کردند.

فرهادی در حالی اولین جایزه خود را در فصل جوایز سینمایی کسب می‌کند که جوایز هیات ملی نقد یکی از پیش‌بینی‌کننده‌های خوب برای جوایز سینمایی اسکار محسوب می‌شود.

همچنین در سایر بخش‌های جوایز فیلم هیات نقد آمریکا در بخش بهترین کارگردانی «اسپایک جونز»، در بخش بهترین بازیگر مرد «بروس درن» برای فیلم «نبراسکا» و در بخش بهترین بازیگر زن «اما تامپسون» برای نقش آفرینی در فیلم «نجات آقای بنکس» موفق به کسب جایزه شدند.

جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد و زن نیز به ترتیب به «ویل فورت» برای فیلم «نبراسکا» و «اوکتاویو اسپنسر» برای بازی در فیلم «ایستگاه فروتویل» رسید.

جایزه بهترین فیلمنامه غیراقتباسی جوایز هیات ملی نقد آمریکا را برادران «کوئن» برای فیلم نامزد نخل طلای «درون لوئین دیویس» تصاحب کردند و جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز به «ترنس وینتر» برای نگارش فیلمنامه «گرگ وال استریت» جدیدترین ساخته «مارتین اسکورسیزی» رسید.

از دیگر جوایز اهدایی می‌توان به جایزه بهترین انیمیشن به «با می‌وزد» ساخته «هایائو میازاکی»، جایزه بازیگر مرد نوظهور به «مایکل بی. جردن» برای فیلم «ایستگاه فروتویل»، بازیگر زن نوظهوربه «آدل اکسارهوپولوس» برای فیلم «آبی گرم‌ترین رنگ است»، جایزه بهترین کارگردان اول به «رایان کوگلر» برای کارگردانی فیلم «ایستگاه فروتویل» و جایزه بهترین ساخته مستند به «داستان‌هایی که می‌گوییم» به کارگردانی «سارا پولی» اشاره کرد.

جایزه بهترین گروه بازیگری را نیز تیم بازیگری فیلم «زندانی‌ها» از آن خود کردند.

 علاوه بر فیلم «گذشته» که عنوان بهترین فیلم خارجی را از آن خود کرد، فیلمهای «آنسوی تپه‌»، «گلوریا»، «استاد بزرگ»، «شکار» و «کشتی ربایی» به عنوان سایر آثار شاخص خارجی سال معرفی شدند.

کد خبر 241395
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز