سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضائیه از اتمام تحقیقات در مرحله دادسرا برای پرونده هاله اسفندیاری و 3فرد دیگر که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بودند، خبر داد.

علیرضا جمشیدی در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی در خصوص آخرین وضعیت پرونده هاله اسفندیاری تبعه ایرانی مقیم آمریکا و متهم به جاسوسی، کیان تاجبخش نماینده مخفی بنیاد آمریکایی سوروس، نازی عظیما خبرنگار رادیو فردا وابسته به سازمان سیا در ایران و علی شاکری گفت: اتهام همه متهمان، اقدام علیه امنیت کشور است که تحقیقات مقدماتی از هر 4 نفر نهایی شده و تا آخر هفته نتیجه تحقیقات اعلام خواهد شد.

وی افزود: قاضی پرونده در مرحله رسیدگی در دادسرا این اختیار را دارد که برای متهمان قرار مجرمیت یا موقوفی تعقیب(آزادی) صادر کند.

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص وضعیت جسمی‌و روحی‌هاله اسفندیاری گفت: وی در سلامت کامل به سر می‌برد و امیدواریم تا اوایل هفته آینده که نتیجه تحقیقات مشخص می‌شود خانواده اسفندیاری بتوانند با او ملاقات کنند.

جمشیدی در ادامه و در پاسخ به اصرار برخی خبرنگاران که آیا‌هاله اسفندیاری و دیگر متهمان در بازجویی‌ها به اتهامات خود اعتراف کرده‌اند یا خیر؟ خاطرنشان کرد: من مجاز به پاسخگویی به این سؤال نیستم و همه چیز تا چند روز آینده روشن می‌شود.

وی ادامه داد: اتهام این 4 تن، اقدام علیه کشور است که از اتهامات جدی می‌باشد و طبعاً آنان باید برابر قوانین ایران دادگاهی شوند.

ادامه تحقیقات در پرونده موسویان

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه و در خصوص پرونده حسین موسویان، عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز یادآور شد: با قراری که برای موسویان صادر شده وی آزاد است و تحقیقات در مورد متهمان این پرونده ادامه دارد.

جمشیدی همچنین با اشاره به حوادث ماه گذشته دانشگاه امیرکبیر و دستگیری 8نفر از دانشجویان به اتهام این حوادث در این دانشگاه گفت: تحقیقات پرونده در دادسرا نهایی شده و تا هفته آینده اعلام خواهد شد.

کد خبر 24190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز