گروه سیاسی: روابط عمومی‌ وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه‌ای درباره دستگیری‌هاله اسفندیاری، خبر از ارتباط وی با بنیادهایی داد که در راستای اهداف بیگانگان فعالیت می‌کردند.

وزارت ‌اطلاعات در توضیحاتی که نسخه‌ای ‌از آن به خبرگزاری‌ها نمابر شد اعلام‌ کرد: درخصوص خانم‌هاله ‌اسفندیاری به ‌آگاهی می‌رساند، وی مدیر و موسس برنامه خاورمیانه مرکز ویلسون در آمریکا می‌باشد که بودجه این مؤسسه از طریق کنگره آمریکا تامین می‌گردد.

در این اطلاعیه آمده است: این مرکز حلقه‌ اتصال ارتباط ایرانیان با سازمان‌ها و نهادهای آمریکایی بوده که با هدف توانمندسازی عرصه‌های موثر جامعه در راستای اهداف بیگانگان دنبال می‌شده است.

وزارت اطلاعات تصریح کرده است: در تحقیقات به عمل آمده، خانم اسفندیاری اظهار می‌دارد، فعالیت‌ها و برنامه‌های مربوط به ایران در برنامه خاورمیانه این مرکز، از طریق بنیاد معروف آمریکایی سوروس حمایت و پشتیبانی مالی شده است. این بنیاد آمریکایی متعلق به جورج‌سوروس بوده که ‌نقش کلیدی در انقلابات رنگارنگ سالهای اخیر در چند کشور داشته است.

در ادامه توضیحات روابط عمومی‌این وزارتخانه آمده‌است: با همکاری خانم اسفندیاری، مدیر و نماینده بنیاد آمریکایی سوروس در ایران، شناسایی و تحت تعقیب قرار گرفت که تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد. 

وزارت اطلاعات اعلام کرد: وی در بازجویی‌های اولیه اظهار می‌دارد که بنیاد سوروس در ایران با ایجاد یک شبکه‌ ارتباط غیررسمی‌و تلاش برای ‌توسعه و گسترش آن، اهداف براندازانه‌ خود را دنبال می‌کرده است. 

بر اساس این توضیحات، برخی از این بنیادها از طریق دعوت افراد برای سخنرانی، شرکت در کنفرانس، دادن پروژه‌های تحقیقاتی و بورس‌های مطالعاتی و... سعی در یارگیری و جذب عناصر موثر کشور و مرتبط کردن آنها با نهادها و سازمان‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر در آمریکا را داشته‌اند.

در این میان نقش پنهان برخی عناصر اطلاعاتی آنها در این فرآیند و تحت پوشش‌های یادشده موثر و کلیدی می‌باشد.

کد خبر 22614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز