همشهری آنلاین: دو معلول هنرمند ایرانی در مسابقه بین المللی نقاشی معلولان «پاراآرت» ژاپن برگزیده شدند.

پوستر تجسمی

به گزارش ایسنا به نقل از امور بین الملل مجتمع رعد، محمدرضا جهان پناه از لارستان و سمیرا نیک آور از کارآموختگان مجتمع رعد تهران موفق به کسب دیپلم افتخار از دومین دوره مسابقات نقاشی و نمایشگاه پارآرت آسیایی ژاپن در سال ۲۰۱۳ شدند.

همزمان با روز جهانی معلولان در مراسم ویژه‌ای با حضور هنرمندان کشور از برگزیدگان مسابقات نقاشی و نمایشگاه پاراآرت آسیایی ژاپن با اهدا لوح سپاس، هدیه نقدی و کتاب نمایشگاه قدردانی به عمل آمد.

همچنین نمایشگاهی از ۱۰ اثر برگزیده برای بازدید علاقه‌مندان برپا شد.

مسئولان عالی رتبه کشور ژاپن از آثار هنری ایرانی به ویژه مینیاتورهای هنرمندان دارای معلولیت بازدید کرده‌اند و آن‌ها را ستوده‌اند و همه آثار نقاشان ایرانی در کتابی نفیس چاپ شده است.

دومین دوره مسابقه نقاشی و خوشنویسی پاراآرت آسیایی ژاپن با عنوان «عبور هنر فرا‌تر از مرز‌ها و معلولیت‌ها» ویژه هنرمندان دارای معلولیت با هدف افزایش اعتماد به نفس و خود اتکائی افراد معلول از طریق هنر، ارتقاء درک و آگاهی عمومی مرتبط با موضوعات معلولیت و پیشبرد ارتباطات بین المللی میان ۲۰ کشورهای آسیائی برگزار شد.

در این رویداد هنری از میان بیش از هزار تابلوی هنری ۹۲ اثر نقاشی از هنرمندان دارای معلولیت کشورهای آسیایی و ۱۳۰ اثر از هنرمندان کشور ژاپن در نمایشگاهی در شهر توکیو به نمایش درآمد که سهم هنرمندان ایرانی ۱۰ اثر راه یافته به نمایشگاه و دو اثر مفتخر به دریافت دیپلم افتخار بود.

آثار نقاشی رویا می‌ربد، آرش رزقی بارز، مرجان محمدی، مریم قمی‌پور، اکرم محمودی، ندا فقیهی، محمدرضا جهان پناه، سمیرا نیک آور، سمیه باقرپور و زهرا فتحعلیان در این دوره به ژاپن ارسال شد تا توانمندی‌های توان یابان ایرانی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد مسئولیت جمع آوری و انتخاب و ارسال اصل آثار هنرمندان را به صورت داوطلبانه برعهده داشت.

در این دوره ۱۲۵ معلول هنرمند از شهرهای لارستان، گرگان، کرمان، تهران، یزد، همدان، ساوه، اهواز، کرج، مشهد، شهریار، شهر ری، زنجان ۵۲۷ اثر نقاشی و خوشنویسی را برای شرکت در این مسابقه بین المللی ارائه کردند.

توان یابان مجتمع رعد تهران، کرمان و زنجان بیشترین آثار هنری را از میان مراکز رعد سراسر کشور به این مسابقه ارسال کرده‌اند.

کد خبر 241831
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز