یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: تازه‌ترین نمایشگاه انفرادی عکس‌های مهدی مقیم‌نژاد با عنوان «وساطت الهی» در گالری محسن گشایش یافته است.

به گزارش ایسنا، این نمایشگاه پنجمین و آخرین فصل پروژه‌ی «واقع‌نمایی‌ها» است که شامل 13 عکس با تکنیک فتومونتاژ و با ابعاد ۱۵۰×۱۰۰ سانتیمتر است.

مقیم‌نژاد در معرفی این نمایشگاه می‌گوید: «وساطت الهی» همچون دیگر فصل‌های پروژه‌ «واقع‌نمایی‌ها» مواجهه‌ای با تاریخ ایران و تأملی در معنای هویت است، این بار اما با نقش‌مایه‌هایی که به سهم خود بار اعتقادات و باورهای مذهبی ما را به دوش می‌کشند.

او افزود: عکس‌ها نظامی از عناصر واسطه هستند که حاصلِ تجربه‌ تاریخی و زیبایی‌شناختی اجداد ما در درک امر قدسی و بیانگر خواست‌های متافیزیکی ایشان ‌است.

کهن‌الگوهایی که امروز نیز پیش روی ما به حیات خود ادامه می‌دهند و ناگزیر سهمی در حیات ما دارند.

این عکاس همچنین عنوان کرده است: یکایک عکس‌ها تابع یک روایت تاریخی خاص خود هستند.

روایاتی که از مناسک و آیین‌های مذهبی جای جای این سرزمین سربرآورده‌اند. از این منظر، تخیل هنرمند همواره همبسته خاطره‌ای پیشینی بوده است.

خاطراتی عتیق و آنقدر دور که گاه فهم فاصله میان صدق و کذب، اصل و جعل، کفر و ایمان، و اعتقاد و خرافه، از طریق آن بسیار دشوار می‌نماید که اگر از این مرز باریک بتوانیم گذشت بی‌هیچ تعارفی نیاز انسان امروز به معجزه را بیش از هر زمان دیگر می‌دانم.

پروژه واقع‌نمایی‌ها با عکس‌های این فصل به پایان می‌رسد. در یک دهه گذشته هرگز در بند طی نمودن مسیری خطی نبوده‌ام.

نمایشگاه «وساطت الهی» از 15 تا 27 آذر ماه از ساعت 14 تا 21 در گالری محسن به نشانی اتوبان مدرس شمال، خیابان ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری محسن روزهای پنجشنبه تعطیل است.

کد خبر 241673
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز