همشهری آ نلاین: رئیس مجلس ضمن تشکر از دولت برای ارائه به موقع لایحه بودجه به مجلس گفت: گزارش رئیس جمهور کالبدشکافی از وضعیت اقتصادی کشور بود.

خانه ملت نوشت: دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 17 آذرماه) مجلس شورای اسلامی، ضمن تشکر از رئیس جمهور برای ارائه گزارش لایحه بودجه سال 93 به مجلس گفت: این گزارش کالبدشکافی نسبتا دقیقی از وضعیت اقتصادی کشور بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه به کنترل واردات بی رویه، بهبود فضای کسب و کار و برخی مشکلات که تکالیف زیادی بر بانک ها در نظام بودجه ریزی ایجاد کرده و همچنین عدم اجرای صحیح اصل 44 قانون اساسی از نکات مهم اقتصادی کشور است که امیدواریم در بودجه ارائه شده به نحو درستی تجلی پیدا کرده باشد.

وی ادامه داد: ما از اینکه دولت مصمم است رشد نقدینگی را کنترل و آن را به سمت شرایط تولید سوق دهد و توجهی برای بهبود فضای کسب و کار در نظر گرفته، حرکتی با ارزش می دانیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: گزارشی که رئیس جمهور ارائه کرد نشان داد باید تلاش دولت برای واگذاری ها به بخش خصوصی در یک راه درست قرار گیرد و از ظرفیت های فاینانس ارزی استفاده بهینه شود که دو مسیر صحیح برای بهبود شرایط اقتصادی کشور است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: خوشحال شدیم که در سخنرانی دکتر روحانی یک تجدید نظر و سازماندهی درست درباره سهام عدالت منعکس شد و امیدواریم اینها در بررسی بودجه 93 کل کشور در مجلس هم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اینکه سقف بودجه 190 هزار میلیارد در نظر گرفته شده مقداری قابل تأمل است و باید دقیق تر مورد بررسی و واکاوی قرار گیرد به هر حال باید از تلاش های دولت در ارائه بودجه در زمان معین تشکر کنیم و این را مسیر درست برای تحقق شرایط بهتر برای وضعیت اقتصادی کشور بدانیم.

کد خبر 241647
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز