همشهری آنلاین: ایران بر اساس قرعه‌کشی با کره جنوبی، قهرمان ۹ دوره قبلی این مسابقات همگروه شد.

handball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون هندبال، عصر روز جمعه (15 آذر) با حضور نمایندگان کشورهای حاضر در جام ملت‌های آسیا، قرعه‌کشی شازندهمین دوره این رقابت‌ها انجام شد و تیم ملی بزرگسالان ایران به همراه کشورهای بحرین (میزبان)، کره جنوبی، عربستان، چین و ازبکستان در گروه نخست جای گرفت.

حضور کره جنوبی، قهرمان 9 دوره قبلی رقابت‌ها و همچنین بحرین میزبان که در دوره قبلی پشت سر ایران در رده ششم قرار گرفته، و عربستان، دارنده مدال برنز سال 2012 می‌تواند گروهی سخت و دشوار برای مردان هندبالیست ایران باشد.

در پانزده دوره قبلی 9 بار کره جنوبی، 4 بار کویت و 2 بار ژاپن موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌اند. حضور کشوری پرقدرت به نام قطر که حضورش بیشتر در این دوره تشریفاتی است هم مورد توجه است، چرا که این تیم در سال 2015 میزبانی رقابت‌های جهانی را برعهده دارد و نیازی به کسب یکی از سکوهای سه گانه این بازی‌ها ندارد.

در گروه دوم هم تیم‌های مدعی قطر، امارات، کویت و ژاپن به همراه عمان و عراق قرار دارند که شاید بتوان بخت بیشتری برای کویت و قطر جهت صعود از این گروه قائل شد. هرچند کویت نشانی از آن تیم سال‌های قبل خود ندارد، و ژاپن هم دلخوش به خاطرات خود از جمله عنوان چهارمی دوره قبلی است.

در دوره قبلی تیم ملی کشورمان با هدایت ریمانیچ به رتبه‌ای بهتر از پنجمی نرسید. بهترین عنوان کشورمان در تاریخ این بازی‌ها دو عنوان چهارمی در سال‌های 2006 و 2008 می‌باشد.

12 تیم حاضر در این مسابقات به میزبانی کشور بحرین کار خود را از سوم بهمن ماه سال جاری برای کسب سهمیه جام جهانی 2015 آغاز خواهند کرد.

لازم به ذکر است سه تیم نخست جواز حضور در رقابت‌های هندبال جهانی 2015 قطر ر ا به دست خواهند آورد.

کد خبر 241502
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز