همشهری آنلاین: رییس جمهوری مونته نگرو نتایج مذاکرات ژنو در مورد برنامه هسته ای کشورمان را دلگرم کننده دانست و گفت: انتظار می رود که این مذاکرات منجر به تامین منافع جامعه بین الملل و ایران شود.

مونته نگرو

به گزارش ایرنا از سفارت ایران در بلگراد، فیلیپ وویانوویچ در دیدار سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در این کشور با اذعان به دانش فنی و علمی جمهوری اسلامی ایران، آمادگی کشور متبوعش را برای همکاری های دو جانبه در زمینه های اقتصادی، بازرگانی، جهانگردی و فرهنگی اعلام کرد.

وی تاکید کرد که بنادر و کشتیرانی مونته نگرو و ظرفیت های آن می تواند در اختیار توسعه روابط دو کشور قرار بگیرد.

مجید فهیم پور سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان و اکردیته مونته نگرو ، پس از تسلیم استوارنامه خود به ریاست جمهوری این کشور ضمن ابلاغ سلام صمیمانه آقای حسن روحانی، توافق ژنو را اثبات حقانیت سخن جمهوری اسلامی ایران در مورد صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای کشورمان خواند.

وی در این دیدار سیاست‌های کشورمان در رابطه با گسترش روابط دوستانه با کشورهای منطقه بالکان را برای رییس جمهوری مونته نگرو تشریح کرد.

وی همچنین زمینه‌های اقتصادی، انرژی، حمل و نقل، فرهنگی و گردشگری را از قابل توجه ترین ظرفیت‌های موجود در روابط تهران و پودگوریتسا بر شمرد و تمایل جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با مونته نگرو را مورد تاکید قرار داد.

طرفین در این دیدار تاکید کردند که پیش نویش موافقت نامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل و اجتناب از اخذ مالیات مضاعف در آینده نزدیک نهایی شود.

کد خبر 241481
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز