مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور گفت: با توجه به بهبود فضای کسب و کار افزایش تولید خودرو در کشور قطعی خواهد بود.

خودرو

به گزارش ایسنا، آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: در هفته‌های اخیر آرامش و ثبات نسبی به فضای کسب و کار بازگشته و دورنمای تولید روشن‌تر شده است.

وی با بیان این‌که به موازات این موضوع برگزاری همایش بین‌المللی صنعت خودرو تاثیر بسزایی در روشن شدن آینده صنعت خودرو داشت، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه ثبات در اقتصاد کشور سرمایه‌ها از بخش‌های غیر مولدی چون طلا و ارز خارج شده و باید با مدیریت درست به سمت واحدهای تولیدی هدایت شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی کشور ادامه داد: باید از فضای شکل گرفته و آرامش ایجاد شده در فضای کسب و کار برای رشد تولید خودرو و قطعه در کشور استفاده شود.

وی افزود: در این زمینه بانک‌ها باید فعال‌تر شده و نقدینگی مورد نیاز واحدهای قطعه‌سازی و خودروسازی را تامین کنند زیرا هم‌اکنون نیاز صنعت خودرو و قطعه به نقدینگی برای رسیدن به تیراژ تولید قبلی 5 تا 15 برابر نیاز گذشته است.

محبی‌نژاد با بیان این‌که این نقدینگی باید به روش‌های مختلفی تامین شود، تصریح کرد: در این زمینه پیشنهاداتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده که البته نقش اصلی در این زمینه را بانک‌ها برعهده دارند.

کد خبر 241136
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز