رئیس سازمان ملی استاندارد از لابی ویژه خودروسازان با برخی مسئولان در دولت دهم به‌شدت انتقاد کرد و گفت: بنده در دولت قبل نمی‌توانستم رئیس‌جمهور را ببینم درحالی‌که برخی خودروسازان با حضور در دفتر وی، برخی مصوبات را برای به‌تعویق‌انداختن اجرای استانداردها دریافت می‌کردند.

به گزارش مهر، نظام‌الدین برزگری در نشست خبری با تأکید بر اینکه مصوبه دولت دهم مبنی بر به‌تعویق‌افتادن نصب اجباری 2ایربگ روی خودروها را اجرا نمی‌کند، خاطرنشان کرد: در دولت گذشته و به‌خصوص در زمان وزارت علی اکبر محرابیان، بارها و بارها از بنده درخواست شده تا برخی مصوبات و یا توصیه‌های خارج از قانون را عمل کنم درحالی‌که هیچ‌گاه این کار را نکرده‌ام و حتی محرابیان پیغام داد که رئیس‌جمهور از دست من ناراحت است.

برزگری با انتقاد شدید از عملکرد خودروسازان در رابطه با اجرایی‌نکردن مصوبه نصب 2ایربگ، خاطرنشان کرد: برخی از خودروسازان با لابی‌های ویژه‌ای که در دولت قبل با برخی مسئولان داشتند مصوبه‌ای را با امضای معاون اول رئیس‌جمهور دریافت کردند که بر مبنای آن، نصب 2ایربگ به‌صورت اجباری تا سال آینده به تعویق بیفتد درحالی‌که هیچ‌گاه من این مصوبه را اجرا نکردم و این مسأله منجر به دریافت تذکر از رئیس‌جمهور دولت دهم نیز شد. وی همچنین در نشست دیروز خود با خبرنگاران از جزئیات جدید حادثه اتوبوس اسکانیا در جاده قم خبر داد و گفت: به‌نظر می‌رسد دولت باید به‌صورت جدی فرضیه سرعت بالای راننده را بررسی کند. با توجه به محاسبات انجام شده از سوی استاندارد متوسط سرعت این اتوبوس 140کیلومتر بر ساعت بوده است.

به گفته وی، بررسی محل حادثه گویای این واقعیت است که لاستیک علت اصلی بروز حادثه نبوده درحالی‌که برخی مسئولان اصرار دارند که کیفیت لاستیک را زیر سؤال برده و موضوع را هرچه سریع‌تر خاتمه دهند.

ماجرای سرنگ‌های غیراستاندارد

برزگری همچنین در مورد سرنگ‌های آلوده نیز اظهار داشت: با بررسی‌های انجام‌شده از سوی سازمان استاندارد روی 40برند سرنگ، مشخص شد 5نمونه آنها غیراستاندارد است که البته این غیراستانداردبودن به‌معنای آلوده‌بودن این سرنگ‌ها نبود. رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: البته مسئول رسیدگی به آلوده‌بودن یا نبودن سرنگ‌ها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

کد خبر 233998
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز