گروه شهرستان‌ها- محمد خادمی: این روزها بسیاری از اپراتورهای تلفن‌همراه از ارائه امکانات بیشتر و متفاوت‌تر صحبت‌ می‌کنند.

پرندی‌ها در آرزوی شنیدن بوق تلفن

 از طرفی هم از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان شده که یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش تعرفه‌های تلفن، رقابتی کردن فضا و افزایش امکانات جانبی است. با این حال شهرهایی هستند که مردم آنها اصلا به چنین چیزهایی فکر نمی‌کنند و هنوز دغدغه آنها تنها داشتن یک خط تلفن ثابت است؛ مادامی که تلفن‌ همراه‌شان هم اغلب اوقات آنتن نمی‌دهد. شهروندان شهر پرند از این دست افراد هستند که با وجود وعده‌های داده شده نزدیک به 2‌سال است منتظر به صدا در آمدن تلفن خانه‌شان هستند، این در حالی است که به گفته بسیاری از اهالی شهر پرند موضوع تنها تلفن ثابت نیست و نبود سرویس‌های اینترنتی و آنتن‌دهی نامناسب تلفن همراه از دیگر مشکلات خدمات‌رسانی به این شهر است.

اقدامی صورت نگرفته

طیبه یوسفی، ساکن مجتمعی در شهر پرند در همین رابطه به خبرنگار همشهری می‌گوید: «نزدیک به 2سال می‌شود که واحد مسکونی‌مان را تحویل گرفته‌ایم اما تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای راه‌اندازی خط تلفن‌ خانه‌مان انجام نشده است. برگه‌ای در اختیار ما قرار دارد که از آن اینطور استنباط می‌شود که مخابرات استان تهران خطوط تلفن مربوط به واحدهای مسکونی ما را به 2 انبوه‌ساز پرند واگذار کرده است». این ساکن پرند اعلام می‌کند: «در آخر برگه، امضا رئیس مرکز مخابرات شهر جدید پرند آمده است.» سیدمرتضی موسوی، دیگر شهروند پرندی که در خیابان شهید محلاتی سکونت دارد، نیز بیان می‌کند: «شهریور‌ماه سال گذشته برای تلفن واحد مسکونی‌ام ثبت نام کردم. از آن زمان به بعد مدام اعلام می‌کنند که یک‌ماه دیگر وصل می‌شود ولی تاکنون اقدامی در این‌باره انجام نشده است.»

نبود اینترنت

یکی از جوانان شهر پرند نیز اینگونه توضیح می‌دهد: «این روزها در مناطق دوره افتاده کشور خط تلفن و اینترنت به شکل فیبر نوری راه‌اندازی می‌شود اما شهر پرند که تنها 30کیلومتر از پایتخت فاصله دارد با مشکل نبود خط تلفن مواجه است.» این جوان که خود را مجتبی اسماعیلی معرفی می‌کند، می‌افزاید: «در غرب شهر پرند نزدیک ساختمان‌های 16طبقه کافی‌نت وجود ندارد و باید برای یک کار اینترنتی مسافت طولانی را طی کرد تا به کافی‌نت رسید.» وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اینکه چرا برای کارهای ضروری اینترنتی از تلفن همراه استفاده نمی‌کنید؟ می‌گوید: «مشکل اینجاست که تلفن همراه هم در این منطقه آنتن نمی‌دهد.»

پیگیر بوده‌ایم

برای پیگیری بیشتر این موضوع به سراغ سعید میرزایی، عضو شورای شهر پرند رفتیم. وی در این خصوص اظهار می‌دارد: «شهر پرند به‌عنوان یک شهر پایلوت (نمونه) در کشور برای ساخت شهر جدید و انبوه‌سازی درنظر گرفته شده و پس از ساخت آن مورد بازدید رئیس‌جمهور‌های کشورهای گوناگون و مسئولان مختلف قرار گرفته اما متأسفانه هنوز این شهر اداره مخابرات ندارد.» وی در ادامه تصریح می‌کند: «در شهر جدید پرند نزدیک به 40هزار نفر سکونت دارند و در آینده نزدیک با راه‌اندازی خط مترو جمعیت این شهر به 500هزار نفر می‌رسد. بنابراین جا دارد مسئولان دستگاه‌های خدماتی فعالیت بیشتری برای خدمات‌رسانی به این شهر درنظر بگیرند.»

به گفته سخنگوی شورای شهر پرند واحد‌های مسکونی فاز 1، 2 و3 خط تلفن ثابت دارند و فاز 4، 5 و6 هنوز اقدامی برای تلفن آنها صورت نگرفته است. وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا موضوع نبود تلفن تعدادی از واحد‌های مسکونی را با مسئولان اداره مخابرات در میان گذاشته‌اید‌؟ پاسخ می‌دهد: «این موضوع را از طریق ستاد استانداری تهران، معاونت امور عمران استانداری و شرکت مخابرات تهران پیگیری کرده‌ایم اما تاکنون اقدام لازم صورت نگرفته است.»

کد خبر 241040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز