دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وکیل مدافع شاکیان سعید مرتضوی (دادستان سابق تهران) در پرونده معروف به پالیزدار، گفت: مرتضوی درخصوص اتهام بازداشت غیرقانونی موکلانم طی روزهای آینده به دادسرا احضار و تفهیم اتهام خواهد شد.

به گزارش ایرنا،«مصطفی ترک همدانی» در رابطه با دادگاه مرتضوی توضیح داد: در خصوص بازداشت غیرقانونی موکلانم از مرتضوی دادستان سابق تهران، جعفری سرپرست موقت دادسرای کارکنان دولت و صادقیان بازپرس وقت پرونده موکلانم شکایت کرده ام که در خصوص برخی اتهامات آنها قرار مجرمیت و درباره عده ای دیگر قرار منع تعقیب صادر شد.

وکیل مدافع شاکیان مرتضوی در پرونده پالیزدار اضافه کرد: آن بخش از پرونده که قرار مجرمیت صادر شده بود به دادگاه کیفری استان تهران ارسال و صادقیان بازپرس وقت این پرونده محکوم شد.

ترک همدانی گفت: در خصوص اتهام بازداشت غیرقانونی، دادسرا برای جعفری قرار منع تعقیب صادر کرد که به این مساله اعتراض کردم و پرونده برای رسیدگی به اعتراض ما به شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت رفت که دادگاه نیز قرار صادر شده را تایید و پرونده را به دادسرا بازگرداند.

وی با بیان اینکه شکایت موکلانش از مرتضوی در خصوص بازداشت غیرقانونی و نشر اکاذیب بوده است، گفت: 15 آبان ماه که مرتضوی به اتهام بازداشت غیرقانونی به شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت احضار شد به دلیل اینکه پرونده در دادگاه به سر می برد، بازپرس نتوانست در این مورد از مرتضوی تحقیق و تفهیم اتهام کند بنابراین به اتهام نشر اکاذیب رسیدگی کرد.

ترک همدانی یادآور شد: روز شنبه هفته جاری به دادسرا مراجعه کردم که بازپرس اعلام کرد پرونده در خصوص اتهام بازداشت غیرقانونی به دادسرا بازگشته و اتهام بازداشت غیرقانونی نسبت به مرتضوی همچنان مفتوح است.

وکیل مدافع شاکیان مرتضوی در پرونده پالیزدار، گفت: براین اساس، دادسرا طی روزهای آینده مرتضوی را در خصوص اتهام بازداشت غیرقانونی احضار و اتهام را به وی تفهیم می کند.

ترک همدانی اظهار داشت: طبق اعلام بازپرس، دادسرا تا پایان هفته جاری درباره اتهام نشر اکاذیب مرتضوی تصمیم گیری و در خصوص بازداشت غیرقانونی نیز وی را به دادسرا اجضار خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به قرار منع تعقیب سرپرست وقت دادسرای کارکنان دولت از اتهام بازداشت غیرقانونی آیا امکان دارد مرتضوی نیز در خصوص این اتهام قرار منع تعقیب دریافت کند یا خیر، گفت: این امکان وجود ندارد زیرا صادقیان بازپرس وقت پرونده پالیزدار در خصوص اتهام بازداشت غیرقانونی موکلانم محکوم شده و در پرونده ارتباطات منطقی مبنی بر اینکه صادقیان در بازداشت موکلانم دستور مستقیم از دادستان وقت داشته، وجود دارد.

کد خبر 240898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز