همشهری آنلاین: شاخص بورس تهران در معاملات دومین روز هفته به روند صعودی خود شدت داد و با افزایش ۸۱۲ واحدی مواجه شد.

ایسنا نوشت:، دماسنج بازار سرمایه در معاملات امروز به روند صعودی خود شدت داد و با اقتدار وارد کانال 84 هزار واحدی شد.

افزایش قیمت و رشد تقاضای در تالار شیشه‌ای تا جایی ادامه پیدا کرد که دماسنج بازار سرمایه در نیمه معاملات از نیمه 84 هزار واحدی گذشت و با هزار واحد رشد تا کانال 84 هزار و 675 واحد بالا رفت اما از نیمه معاملات و با افزایش عرضه، شاخص بورس روند نزولی به خود گرفت و با رشد 812 واحدی رو به رو شد و در نهایت در کانال 84 هزار و 384 واحد ایستاد.

به این ترتیب با روند نزولی قیمت‌ها در ساعات پایانی معاملات، پیش‌بینی می‌شود بورس تهران پس از دو روز حرکت صعودی، در معاملات روز دوشنبه به فاز استراحت رفته و اندکی با کاهش مواجه شود.

در بازار امروز شرکت‌های پالایشگاه بندرعباس، فولاد، مخابرات، ملی مس، سرمایه‌گذاری سایپا، سرمایه‌گذاری امید، پالایش اصفهان، هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری غدیر تاثیر مثبت در شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که شرکتهای مطرحی چون تاپیکو، بانک ملت، گل گهر، بانکهای پاسارگاد، صادرات و پارسیان به همراه بانک تجارت تاثیر منفی در شاخص گذاشته و موجب عقب نشینی آن شدند.

همچنین در بازار امروز شرکتهای مپنا بعد از بازگشایی نماد به همراه سایپا و ایران خودرو از شرکتهای دارای صف خرید و بانکهای پاسارگاد،ملت و کشتیرانی از شرکتهای دارای صف فروش بودند.

به این ترتیب در بازار روز یکشنبه بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 714 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به بالاترین سطح یعنی 412 هزار میلیارد تومان رسید.

کد خبر 240788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز