گروه بورس: بورس تهران در مبادلات روز شنبه با صعودی بی‌سابقه ۷هزار و ۶۰۰میلیارد تومان، معادل ۲.۵میلیارد دلار رشد کرد.

به‌گزارش همشهری، صعود بورس تهران فقط مربوط به این هفته یا هفته قبل نیست، این صعود در 170روز اخیر، هر روز در حال تکرار است. از 24خردادماه یعنی از زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری تاکنون، بورس یک نفس تاخته و کمتر روزی بوده که شاخص کل نزول کرده باشد. روند صعودی شاخص بورس را پس از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌توان به 3دوره تقسیم کرد. یک دوره پس از برگزاری انتخابات تا شهریور‌ماه است که شاخص با شیب ملایم روند رو به رشدی را طی کرد.

دوره دوم پس از سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بود که شیب صعودی شاخص بورس بیشتر شد. دوره سوم یا دوره صعود انفجاری، از هفته گذشته و پس از پایان مذاکرات ژنو آغاز شد. در دوره اخیر شاخص کل بورس تهران از مرز 83هزار واحد گذشته و رکوردی بی‌نظیر را برجای گذاشته است. روند رشد شاخص به‌گونه‌ای بوده که میانگین بازده سرمایه‌گذاری در بورس به مرز 118درصد رسیده است.

 شاخص کل بورس تهران با 1442واحد افزایش برای نخستین‌بار از مرز 83هزارو572واحد عبور کرد. درعین حال ارزش کل بورس تهران به‌دلیل رشد قیمت سهام شرکت‌ها در طول 3ساعت 7هزار و 600 میلیارد تومان معادل 2.5میلیارد دلار رشد کرد. این بالاترین میزان رشد ارزش بورس تهران در تاریخ بازار سرمایه تلقی می‌شود. در حال حاضر ارزش کل بورس تهران به 408هزارو684میلیارد تومان، معادل 136میلیارد و 228میلیون دلار، رسیده است.

کد خبر 240663
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز