یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

پرسپولیس در نیم فصل دوم، شاید تغییر زیادی در چیدمان اصلی‌اش نداشته باشد اما خیلی از چهره‌های بعضا همیشگی را روی نیمکت این تیم نمی‌بینیم.

فوتبال - پرسپولیس

جدایی غلامرضا رضایی، هادی نوروزی، خانزاده، میلاد غریبی و یونس شاکری قطعی شده و شایعاتی هم مبنی بر جدایی مارکو اسکپانوویچ، بازیکن خارجی سرخپوشان هم مطرح است و شاید باشگاه با او قطع همکاری کند. این 6 بازیکن در تمام دقایقی که در زمین بودند (1155دقیقه) موفق به گلزنی نشدند و فقط یک‌بار هادی نوروزی پاس گل داده است.

با این شرایط فسخ قرارداد با این بازیکنان می‌تواند تصمیم درستی از سوی علی دایی باشد اما همین تصمیم صحیح جای بحث هم دارد. میلاد غریبی، یونس شاکری و مارکو اسکپانوویچ بازیکنانی بودند که طبق خواست دایی به پرسپولیس آمدند. این 3 بازیکن روی هم، 185دقیقه بازی کرده‌اند! حالا سؤال مهم این است که آنها اگر خوب بوده‌اند چرا بازی نکردند و اگر ضعیف بودند چرا جذب شدند؟ از طرفی وقتی یک بازیکن خارجی جذب پرسپولیس و استقلال و حتی سپاهان و تراکتورسازی و فولاد می‌شود باید یک سروگردن به لحاظ فنی بالاتر از بقیه باشد اما در 15هفته لیگ برتر دیدیم که اسکپانوویچ فقط یک‌بار فرصت حضور در میدان را پیدا کرد؛ آن هم در هفته ششم، مقابل نفت تهران و در روزی که پرسپولیس صادقیان، کفشگری و رضا حقیقی را نداشت.

شاید اگر آنها بودند دایی باز هم از این خارجی استفاده نمی‌کرد. میلاد غریبی هم که فصل گذشته یکی از بازیکنان تأثیرگذار سایپا بود، فقط 45دقیقه در بازی چهارم با تیم سابقش به میدان رفت. این مسئله ثابت کرد که بازی در تیم‌های سرخابی با تیم‌های دیگر فرق می‌کند. یونس شاکری هم که به‌عنوان یکی از آقای گل‌های لیگ یک آمده بود در مجموع 51دقیقه در 4 بازی به میدان رفت.

محمدرضا خانزاده هم در حضور حسین ماهینی شانس زیادی برای بازی نداشت. غلامرضا رضایی که به فکر حضور در لیست نهایی کی‌روش است به همراه هادی نوروزی که او هم در نیم فصل موفق به گلزنی نشد پس از چند سال از پرسپولیس جدا شدند. جدایی این چند نفر با توجه به عملکرد ضعیف‌شان در لیگ، اتفاق عجیبی نبود اما همانطور که اشاره شد جدایی 3 نفرشان که از خریدهای اول فصل بود جای نقد دارد. البته 2 بازیکن به پرسپولیس اضافه شدند که اگر همان کارایی همیشگی‌شان را ارائه دهند خیلی به تیم دایی کمک خواهند کرد.

محسن مسلمان در نیم فصل برای ذوب‌آهن 13بار بازی کرد که یک گل و 3 پاس گل داد. فرزاد حاتمی هم می‌توانست در فولاد به یک مهاجم تمام‌کننده تبدیل شود. او پتانسیل و ویژگی‌های این مهم را دارد اما اختلافش با کادر فنی باعث نیمکت‌نشینی‌اش شد، با این حال او در 8 بازی 2 گل زد. به هر حال و روی کاغذ انتخاب علی دایی در تعطیلات نیم فصل درست بوده اما باید دید آنها هم مثل بعضی خریدها جواب می‌دهند یا اینکه مثل غریبی، اسکپانوویچ و شاکری خواهند شد.

کد خبر 240743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز