یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین حراج آثار هنرهای تجسمی هنرمندان معاصر ایران برای حمایت از درمان کودکان تحت پوشش موسسه زنجیره امید، در هتل همای تهران برگزار شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر ارشاد نیز در این مراسم حضور یافت.

ناصر پلنگی در حاشیه این مراسم با سپاس از حضور معاون امور هنری در مراسم حراج هنری زنجیره امید گفت: «سه نسل از هنرمندان ایران‌زمین با همکاری مجموعه‌داران شخصی آثار خود را برای شرکت در این حراج در اختیار گالری هنری خاورمیانه قرار داده‌اند.

152 اثر با ارزش پایه یک میلیارد و 400 میلیون تومان در این حراج شرکت داشتند که حدود 60 درصد آثار به فروش رفت».

به گفته او، آثاری از علی‌اکبر صنعتی، محمود زنگنه، جواد حمیدی، مرتضی ممیز، بهزاد شیشه‌گران، سیاوش کسرایی، استاد دلداده، استاد رحیمی، علیرضا اسپهبد، حجت امانی، ناصر پلنگی و امیرحسنی جلالی در این حراج شرکت داشت.

این هنرمند اظهار داشت: «نقطه فراز و امیدبخش این حراج فروش آثار هنرمندان جوانی بود که برای نخستین بار در یک حراج عمومی به نمایش درمی‌آمد و در واقع نقطه مهم این حراج، فروش آثار پیش‌کسوت‌ها در کنار آثار هنرمندان جوان بود».

او با تاکید بر این‌ که فروش 700 میلیونی آثار هنری تنها در عرض چهار ساعت اتفاق مهمی در عرصه هنر کشور است، گفت: «مسئولان معاونت هنری و مرکز هنرهای تجسمی همکاری خوبی برای برگزاری این حراج خیریه داشتند.

نه تنها به عنوان یک هنرمند بلکه به عنوان کسی که از دور نظاره‌گر روش‌های جاری در وزارت ارشاد بوده است، باید بگویم اتفاق تازه‌ای در تفکر و اندیشه معاونت هنری ارشاد ایجاد شده که ما هنرمندان این اتفاق را به فال نیک می‌گیریم چرا که نویدبخش حرکت‌های آینده است».

او در ارتباط با خبرهای منتشر شده از ایجاد شعبه‌ای از حراج کریستیز در ایران گفت: «20 هزار هنرمند حوزه تجسمی ایران که عمدتا نسل جوان هنری کشور هستند بار فرهنگ تصویری ایران را به دوش می‌کشند و هر شیوه‌ای که برای تامین اقتصادی و ارایه آثار هنرمندان اجرا شود حمایت از حرکت فرهنگی معاصر است.

اگر همانند کشورهای منطقه فعالیت‌هایی را در جهت اقتصاد هنر در جزیره کیش داشته باشیم و از پتانسیل‌های موجود بهره‌مند شویم حرکت مثبتی است ولی حرکت‌هایی از این نوع به مشاوران هنری نیاز دارد تا در سطح استاندارد به ثمر بنشیند».

پلنگی با بیان این‌که آثار بسیاری از هنرمندان در این حراج خیریه با قیمت بالاتری از آن‌چه پیش‌بینی شده بود به فروش رفت، گفت: «همکاری هنرمندان در امور خیریه یک اتفاق معمول در تمامی کشورهاست و در ایران نیز در حال شکل‌گیری است.

گالری خاورمیانه نیز قصد دارد با همکاری خیریه‌های مختلف و موسسه‌ها این حرکت را به صورت فصلی یا سالیانه پیگیری کند».

او با تشکر از هنرمندانی که 50 درصد مبلغ فروش اثر خود در این حراج را به امر خیر اختصاص داده‌اند، گفت: «این مبلغ برای حمایت از درمان کودکان اختصاص خواهد یافت.

این حراج با همکاری بخش خصوصی و مدیر هنری برنامه، فریده زریو انجام شد».

کد خبر 240702
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز