چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۳
۰ نفر

گروه اجتماعی: جزئیات نقل و انتقال فیش‌های عمره از سوی سازمان حج و زیارت اعلام شد.

نقل و انتقال فیش‌های عمره و حج در چند سال اخیر همواره محل مناقشه بوده است، یک روز می‌گویند غیرمجاز است، فردا می‌گویند ‌مجاز است، به هر روی این بلاتکلیفی سود هنگفتی را نصیب دلالان کرده است. اکنون با توجه با آغاز نام نویسی از عمره‌گزاران در کاروان‌ها و شروع اعزام‌ها از اوایل دی و طولانی شدن نوبت انتظار، بازار خرید و فروش فیش‌های عمره و دلالی بیش از پیش داغ می‌شود.

معاون حج وعمره سازمان حج و زیارت در این‌باره به پایگاه اطلاع‌رسانی حج گفت: ودیعه‌گذارانی که اولویت آنها برای نام نویسی اعلام شده است ولی به دلایلی امکان تشرف آنها به سرزمین وحی وجود ندارد می‌توانند فیش‌های خود را به خانواده و خویشان خود انتقال دهند. ناصر خدرنژاد افزود: این فیش‌ها قابل انتقال به پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، همسر، پدر بزرگ، مادر بزرگ، نوه، عروس، داماد، پدر همسر، مادر همسر، دایی، خاله، عمو، عمه، برادر همسر، خواهر همسر، همسر خواهر، همسر برادر، ناپدری و نامادری است. وی تصریح کرد: همچنین انتقال به باجناق، جاری، همسر دایی، همسر عمو، همسر خاله، همسر عمه، برادرزاده، خواهرزاده، دایی‌زاده، عموزاده، خاله‌زاده و عمه‌زاده امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه خرید و فروش فیش عمره مفرده غیرقانونی است، گفت: انتقال به غیرتنها در شرایط خاص ممکن است که این شرایط در هر استان براساس کمیسیون‌های مربوط مشخص و نتیجه آن اعلام می‌شود.

ممنوعیت خریدو فروش فیش تا سال گذشته

رئیس سازمان حج و زیارت اخیرا درباره انتقال فیش عمره گفته تا سال گذشته این اتفاق ممنوع بود به‌غیر از انتقال به بستگان درجه یک و 2، ولی امسال برای اینکه این مشکل برطرف شود کمیته‌هایی استانی تشکیل می‌شود تا موارد خاص را بررسی و تصمیم‌گیری کنند.

سعید اوحدی در پاسخ به اینکه فیش عمره در بازار آزاد با قیمت‌های مختلف خرید و فروش می‌شود اظهار کرد: اگر خلافی در این حوزه صورت می‌گیرد بیرون سازمان است و ما نمی‌دانیم مکانیسم آن چیست، ولی اقدام سازمان حج و زیارت برای تشکیل کمیته‌ قیمت نقل و انتقالات به همین دلیل بود که جلوی این اتفاقات را بگیریم.

کد خبر 240408
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز