همشهری آنلانی:؛ عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا در تشریح دلایل انتخاب نشدن کاندیداهای ایرانی در مراسم انتخاب برترین‌های سال آسیا گفت: AFC تحت هیچ شرایطی با اعضای خود لج بازی نمی‌کند و به نظر می‌رسد برخی اظهار نظرها در ایران جنبه افراطی دارند.

شاهین رحمانی عضو ای اف سی

شاهین رحمانی در گفتگو با مهر، در خصوص برخی ادعاها مبنی بر اینکه در انتخابات بهترین‌های سال آسیا به نوعی با ایران لجبازی صورت گرفته است عنوان کرد: دلیلی برای این کار وجود ندارد. چرا باید کنفدراسیون فوتبال آسیا با ایران این کار را بکند. طبیعت هر سازمان این است که نه تنها با اعضای خود به مشکل برنخورد که مشکلات آنها را نیز رفع کند و به طور حتم این موضوع درباره AFC نیز صدق می‌کند.

وی درباره انتخاب نشدن جواد نکونام به عنوان بازیکن سال آسیا گفت: امتیازات نکونام خوب بود که تا مرحله پایانی به عنوان شانس کسب جایزه سال حضور داشت. ولی AFC هم یک هیات تصمیم گیرنده دارد که بر اساس معیارهای خود امتیازدهی می‌کنند و فرد مورد نظر را انتخاب می‌کنند. انتخاب بازیکن چینی هم طبیعی بوده و هیات تصمیم گیرنده به نتایج تیم و قهرمانی در لیگ قهرمانان هم توجه کرده‌اند. فراموش نکنیم که آنها هم انسان هستند و سعی می‌کنند بهترین تصمیم را بگیرند هر چند که تصمیم‌ها شاید به نظر برخی‌ها خوش نیاید.

عضو کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش دیگری از حرفهایش عنوان کرد: یکی از دلایلی که می‌تواند روی جوایز تاثیرگذار باشد نقش قهرمانی تیم‌هاست. وقتی تیمی قهرمان می‌شود از نظر روحی روی دیگران اثرات زیادی می‌گذارد و توجهات را به خود جلب می‌کند.

رحمانی همچنین عنوان کرد: من فوتسال را مثال می‌زنم. تیم ایران هر وقت که قهرمان می‌شد جوایز بهترین تیم فوتسال سال و بهترین بازیکن این بخش را به خود اختصاص می‌داد ولی امسال با توجه به اینکه تیم ملی بازی نداشت و در رده باشگاهی هم تیم تایلندی قهرمان شده بود جوایز را کسب کرد. هر چند که فوتسال ایران بهتر از این تیم است.

وی با اشاره به سوابق قبلی حضور بازیکنان ایرانی در جمع کاندیداهای برترین‌های سال آسیا گفت: تنها نکونام از ایران نبود که در جمع کاندیداها قرار گرفته است. فرشید طالبی و فرهاد مجیدی هم کاندیدا بودند که در این بین مجیدی یک ستاره بود و می‌توانست به خاطر تاثیراتی که می‌گذارد امتیازات خوبی را جذب کند. هادی عقیلی هم یکسری ویژگی داشت و نظرها را به سمت خود جلب کرد ضمن اینکه علی کریمی با وجود اینکه مصدوم بود ولی چون در لیگ قهرمانان آسیا خوب بازی کرده بود در بین کاندیداها قرار گرفته بود. به طور حتم در سطح آسیا بازیکنان خوب دیگری هستند که حتی کاندیدا هم نشده‌اند و نمی‌توان به AFC خرده گرفت.

این عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به این سوال که آیا مشکلات به خاطر بحرینی بودن شیخ سلمان و مشکلات سیاسی بین ایران و بحرین در انتخابات بهترین‌های سال آسیا سهم ایران نادیده گرفته شده است، بیان کرد: بهرحال مردم ایران نظرهایی را می‌دهند و به نظر می‌رسد برخی اظهار نظرها در این باره جنبه افراطی را به خود گرفته است. البته فضای رسانه‌ای یکسویه هم باعث می‌شود تا چنین جوی حاکم شود.

کد خبر 240401
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز