همشهری آنلاین: کنفدراسیون فوتبال آسیا، برترین‌های امسال آسیا را معرفی کرد که در میان این فهرست ایرانی‌ها از جمله جواد نکونام جایی ندارند. کاپیتان تیم ملی با گله از این نتیجه گفت که این جایزه حق او بوده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین‌ها

به گزارش ایسنا، در مراسمی که عصر امروز در هتل مندرین کوالالامپور برگزار شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا برترین‌های قاره کهن را معرفی کرد که در این گردهمایی سهم فوتبال ایران در دریافت عناوین برترین هیچ نبود.

 نفرات برتر سال 2013:

جایزه الماس آسیا:

دکتر چونگ مونگ جون

جایزه رویای AFC:

فدراسیون فوتبال میانمار

جایزه فوتبال جوانمردانه:

فدراسیون فوتبال چین

تیم فوتسال سال:

چونبوری تایلند

بازیکن فوتسال سال:

سوفوآت (چونبوری تایلند)

بهترین بازیکن خارجی حاضر در لیگ‌های آسیایی:

لوئیز گیلمرو داسیلوا (گوانگژو - برزیل)

بهترین لژیونر آسیایی:

یوتو ناگاتومو (ژاپن - اینترمیلان)

بهترین کمک‌ داور مرد آسیا:

ناگی توشی یوکی (ژاپن)

بهترین داور مرد آسیا:

بنجامین ویلیامز (استرالیا)

بهترین تیم باشگاهی:

گوآنگژو (چین)

بهترین آکادمی فوتبال آسیا:

فدراسیون فوتبال ژاپن

بهترین تیم فوتبال زنان:

تیم ملی زیر 19 سال کره‌جنوبی

بهترین تیم فوتبال مردان:

تیم زیر 20 سال عراق

بهترین مربی مرد آسیا:

چوی یونگ سو (کره‌جنوبی)

بازیکن جوان آسیا:

علی عدنان خادم (عراق)

فدراسیون مشتاق سال:

پاکستان

بهترین فدراسیون در بخش توسعه:

اردن

الهام‌بخش‌ترین فدراسیون:

چین

بهترین بازیکن سال آسیا:

ژنگ ژی (چین - گوآنگژو)

نکونام: جایزه بهترین بازیکن آسیا حق من بود

کاپیتان تیم ملی ایران معتقد است که جایزه برترین بازیکن سال آسیا حق او بوده و باید به او تعلق می‌گرفته است.

جواد نکونام پس از ناکامی در کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا در سال 2013 گفت:‌ به نظرم این جایزه حق من بود و باید به من می‌دادند اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دست‌مان از تمام جایزه‌ها کوتاه ماند. به نظرم جایزه بهترین بازیکن و بهترین تیم ملی حق ایران بود.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: باید قوی‌تر از این عمل کنیم تا به افتخارات برسیم. باید کارهایی را بکنیم که همه کشورها انجام می‌دهند، وگرنه همین طور بدون جایزه می‌آییم و می‌رویم. ببینید کشور چین نه به جام جهانی صعود کرده و نه صعودش به جام ملت‌های آسیا قطعی شده اما همه جایزه‌ها را گرفته است.

نکونام ادامه داد: امیدوارم در سال‌های بعد وضعیت طور دیگری باشد. متاسفم که ایران هیچ جایزه‌ای نگرفت. این خوب نیست که نمایندگان ما را به اینجا می‌آورند و هیچ جایزه‌ای نمی‌دهند. کشور ما لیاقتش بیشتر از این بود.

وی در ادامه گفت: در این زمینه فقط فدراسیون نیست که تاثیرگذار خواهد بود بلکه ما باید در AFC کرسی‌هایی داشته باشیم که در این زمینه به ما یاری دهند.

نکونام در پاسخ به اینکه پیش از حضور در مالزی پیش‌بینی نمی‌کردید به این جایزه نرسید، گفت: من واقعا نمی‌دانستم انتخاب نمی‌شوم. قبل از اینکه به مالزی بیایم فکر می‌کردم به اندازه سایر کاندیداها شانس دارم و اگر می‌دانستم این شانس وجود ندارد اصلا به مالزی نمی‌آمدم. نمی‌دانم واقعا چرا AFC جایزه‌ای به ایران نداد. چرا که معتقدم حداقل دو جایزه بهترین تیم ملی و بهترین بازیکن حق ایران بود.

کاپیتان تیم ملی در واکنش به اینکه فکر می‌کنید فدراسیون چه کار باید بکند تا چنین تصمیم‌های بین‌المللی در قبال فوتبال ایران گرفته نشود تنها گفت:‌ من واقعا نمی‌دانم.

کد خبر 240267
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز