همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع حریق گسترده در دو فروشگاه فروش رنگ و موادشیمیایی در خیابان ۱۵ خرداد خبر داد.

آتش‌سوزی آتش‌نشان

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: وقوع یک مورد حادثه حریق در فروشگاه و انباررنگ و موادشیمیایی در ساعت 9:24 صبح امروز به سامانه 125 اطلاع داده شد و در پی آن آتش‌نشانان چهار ایستگاه به همراه دو خودروی حامل تجهیزات تنفسی، خودروی حامل کف و دمنده‌های هوا به محل حادثه واقع در خیابان 15 خرداد نرسیده به چهارراه سیروس اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در دو باب مغازه رنگ‌فروشی به مساحت 100 مترمربع رخ داده که در زیرزمین این مغازه‌ها نیز انباری به همین مساحت قرار دارد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دو مغازه و انبارهایشان کاملا شعله‌ور شده و آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود، گفت: در زیرزمین این مغازه‌ها، قوطی‌های رنگ، تینر، چسب، اسپری، حلال‌رنگ و سایر مواد اشتعال‌زا در حجم زیاد و ناایمن به روی هم انباشته شده بود که همین موضوع علاوه بر اینکه شدت حریق را افزایش داده بود، سبب بروز چندین انفجار در محل شد؛ به طوری که این انفجارها باعث شکسته‌شدن شیشه‌های اماکن مجاور و تخریب برخی از دیواره‌های این دو مغازه شد.

ملکی با اشاره به محبوس‌شدن پنج تن در میان شعله‌های آتش در این دو مغازه گفت: آتش‌نشانان این پنج تن را خارج کرده و به محل امن انتقال دادند.

وی همچنین از مصدومیت سه آتش‌نشان در جریان عملیات اطفای حریق در این محل خبر داد و افزود: دو تن از آتش‌نشانان به شکل سرپایی در محل مداوا شده و یکی دیگر نیز به مراکز درمانی منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت آتش‌نشانان به وسیله آب و کف اقدام به مهار و اطفای حریق در این دو مغازه کردند.

ملکی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد، گفت: خسارت وارده ناشی از این حادثه بسیار بالا بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع این حادثه، اظهارکرد: در انبارها به ویژه انبار نگهداری از موادشیمیایی و قابل اشتعال، باید اجناس با رعایت اصول انبارداری و طبق مقررات چیده شود و انباشت کردن آنها روی یکدیگر جدا خودداری شود.

کد خبر 240398
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز