چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۵:۴۳
۰ نفر

مراسم بزرگداشت حبیب‌الله چایچیان شاعر آیینی متخلص به «حسان» عصر دیروز با حضور چهره‌های فرهنگی و ادبی در مؤسسه اوج برگزار شد.

مراسم بزرگداشت حبیب‌الله چایچیان


در این مراسم محمدعلی مجاهدی، شاعر از کارنامه کاری این شاعر مذهبی با عنوان کارنامه‌ای درخشان یاد کرد و با برشمردن شماری از عناوین کتاب‌های وی گفت: جناب چایچیان همواره مورد اقبال جامعه دینی و آیینی کشور بوده و در این هفتاد و اندی سال، یکسره در مسیر شعر آیینی قلم زده است. او نه‌تنها در سرایش شعر بلکه در اجرای سروده‌هایش هم یدطولایی دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا زائری از دیگر سخنرانان مراسم تقدیر از حبیب‌الله چایچیان بود که در سخنانی بر اهمیت سرودن شعر درباره اهل‌بیت(ع) تأکید کرد و گفت: شعرهایی که شاعران آیینی برای اهل‌بیت می‌گویند، به واقع از آن خودشان نیست بلکه الهام گرفته از آسمان است.

او به مرور خاطراتش از سروده‌های چایچیان در دوران کودکی و مدرسه پرداخت که از آنها برای اجرای سرود استفاده می‌کردند و تصریح کرد: آثار شعری ایشان برای اهل‌بیت(ع) پشتوانه مهمی چون علامه امینی دارد؛ زیرا ایشان سال‌ها از حضورشان بهره برده‌اند.

در این مراسم علی انسانی به طرح دیدگاه‌هایش درباره رفتار شاعران پیشکسوت با شاعران جوان پرداخت و تصریح کرد: شاعران پیشکسوت باید با جوانان مدارا کنند و شاعران جوان هم حرمت پیشکسوت‌ها را نگه دارند. این مسئله انتقاد مجاهدی را در پی داشت که در واکنش به حرف‌های انسانی تصریح کرد: من هیچ شاعر جوانی را طرد نکرده‌ام و همواره شاعرپرور بوده‌ام. من معتقدم نباید شعر مذهبی ما به انحراف کشیده شود.

در انتهای این مراسم لوح یادبود به حبیب‌الله چایچیان اهدا شد. این شاعر آیینی و مذهبی با بیان اینکه چشم‌هایش نمی‌بیند و حافظه هم ندارد تا شعرهایش را از بر بخواند، سروده‌ای به زبان حال حضرت زینب(س) خواند.

کد خبر 240319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز