سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه، با بیان این‌که نباید عسل را به کودکان زیر دو سال داد، گفت: مصرف عسل در این کودکان امکان ابتلاء به بوتولیسم کودکان را افزایش می‌دهد.

«فرح روشن‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی خواص عسل گفت: عسل خواص فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به اثر آنتی‌بیوتیکی آن اشاره کرد.

به‌گفته‌ی وی، عسل کاهنده‌ی عارضه‌ی آلرژی است و از رشد باکتری مولد زخم معده به نام «هلیکوباکتر پیلوری» جلوگیری می‌کند.

این کارشناس تغذیه افزود: از عسل به‌عنوان بهترین پانسمان زخم استفاده می‌شود، ضمن این‌که برای التیام سوختگی بسیار مفید است و کشش پوستی را کاهش می‌دهد.

روشن پور ادامه داد: مصرف عسل در سالمندان از بروز کاتاراکت (آب مروارید) جلوگیری می‌کند و برای درمان و نیز جلوگیری از پیشرفت گانگرن یا قانقاریا هم سودمند است.

وی با تاکید مجدد بر این‌که نباید عسل را برای کودکان زیر دو سال استفاده کرد و افزود: مصرف عسل در کودکان زیر دو سال امکان ابتلاء به بوتولیسم کودکان را افزایش می‌دهد، چون چنانچه عسل آلوده به میکروب بوتولیسم باشد، آنگاه این میکروب در دستگاه گوارش کودک تکثیر می‌شود.

این کارشناس تغذیه علائم ابتلاء کودک به بوتولیسم را شامل یبوست، آبریزش از دهان، ضعف و بی‌حالی، کاهش اشتها، اختلال در عمل مکیدن و خصوصاً عدم کنترل سر دانست.

کد خبر 240187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز