با گذشت یکصد روز از شروع فعالیت مدیران جدید در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، نقدهای کارشناسی به عملکرد یکصد روز نخست فعالیت‌ها در این بخش شروع شد.


علاوه بر آنچه در روزهای گذشته برخی کارشناسان میراث فرهنگی به موضوع اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی پرداخته بودند، دیروز نیز اردشیر اروجی یک کارشناس برنامه‌ریزی در صنعت گردشگری کشور اعلام کرد که رئیس سازمان میراث فرهنگی طرح ناقص گردشگری در دوره ریاست مرعشی بر این سازمان را به هیأت دولت ارائه کرده است. به گفته اردشیر اروجی، طرح متعلق به دوره ریاست حسین مرعشی بر سازمان میراث فرهنگی با عنوان «سازماندهی تعطیلات» به‌دلیل موانع و نقایصی که داشت، هیچ‌وقت به مرحله اجرا نرسید و حتی در قالب یک طرح نیز به دولت وقت ارائه نشد.

این کارشناس صنعت گردشگری که در دوره ریاست حسین مرعشی در سازمان میراث فرهنگی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی آمار و اطلاعات و همچنین دبیر شورای راهبردی این سازمان بود، به ایسنا گفت: طرح سازماندهی تعطیلات در دوره ریاست آقای مرعشی در شورای راهبردی سازمان، مطرح شد؛ اما همه‌چیز در حد ایده بود و طرحی نبود که روی آن به نتیجه برسیم. وی افزود: ایده آن بود که از مدت زمان تعطیلات تابستانی کاسته و در زمستان دست‌کم 2 هفته تعطیل شود. هدف نیز استفاده از ظرفیت‌های گردشگری مناطق جنوبی و کاهش قله گردشگری (تراکم سفر) در فصل تابستان و تعطیلات نوروزی بود؛‌ ولی موانعی بر سر راه این ایده بود که اجازه نداد به طرح اجرایی تبدیل شود. اروجی افزود: بهتر است طرح‌ها و ایده‌ها که در زمانی، نقایص و کاستی‌هایی به آنها وارد شده‌ بود، پیش از ارائه به هیأت دولت توسط رسانه‌ها مطرح شوند و در معرض تحلیل و ارزیابی کارشناسان قرار گیرند‌. این توقع وجود دارد، چون رئیس سازمان میراث فرهنگی قبلا وعده داده بود، سایتی را به‌منظور طرح ایده‌ها و تعامل با کارشناسان راه‌اندازی می‌کند و حالا انتظار می‌رود فضا و فرصتی برای بررسی و نقد طرح‌ها فراهم شود.

کد خبر 240158

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز