گروه اقتصادی: نوع سوخت و نحوه‌سوخت‌‌رسانی در مناطق مختلف کشور تغییر می‌کند.

به گزارش همشهری، وزارت نفت به نمایندگی مجموعه دولت طرحی را در دست بررسی و تدوین دارد که براساس آن، نظام کنونی مصرف سوخت و شیوه انتقال آن برای مناطق مختلف کشور تغییر کرده و برمبنای شرایط جغرافیایی، آب‌وهوایی، اقلیمی، اقتصادی و نزدیکی به منابع انرژی اصلاح و نظام‌مند می‌شود.

براساس مطالعات صورت گرفته نظام کنونی مصرف و نحوه سوخت‌‌رسانی بدون توجه به الزامات جغرافیایی و آمایش سرزمین صورت می‌گیرد و این شیوه به لحاظ اقتصادی منطقی به‌نظر نمی‌رسد. در این راستا وزیر نفت با اشاره به این طرح گفت: 7روش سوخت‌رسانی، برق تجدیدپذیر، ال‌پی‌جی، گاز طبیعی، سی‌ان‌جی، ال‌ان‌جی، نفت سفید و گازوئیل در حال مطالعه است تا بهترین روش سوخت‌رسانی برای هر منطقه از کشور مشخص شود.

بیژن نامدارزنگنه هدف از بررسی انواع روش‌های سوخت‌رسانی را صرفه‌جویی در مصرف سوخت ذکر کرد و با تأکید بر اینکه روش سوخت‌رسانی به مناطق سردسیر و گرمسیر متفاوت است، گفت: به این منظور حسین آفریده (عضو کمیسیون انرژی مجلس ششم) مأمور شده است تا در فرصتی 6ماهه بهترین راهکارهای سوخت‌رسانی برای هر منطقه از کشور را مشخص کند. وی افزود: باید بررسی شود که در هر منطقه از کشور چه روشی برای سوخت‌رسانی باید استفاده شود تا کمترین هزینه و بیشترین صرفه را داشته باشد.

کد خبر 239856
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز