پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: با تولد یک جزیره کوچک جدید که در نتیجه فوران آتشفشانی زیردریایی در جزیره جنوبی سلسله جزایر اوگاساوارا رخ داد بر شمار جزایر خاک ژاپن یک عدد اضافه شد.

new island

Volcano raises new Japanese island

به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، تصاویری که گارد ساحلی ژاپن از این رویداد گرفته است نشان می‌دهد جزیره ای به قطر 200 متر در نزدیکی جزیره غیرمسکونی کوچک دیگری از این سلسله جزایر در زیر ستونی از خاکستر ظهور می‌یابد. دود این فوران تا ارتفاع تقریبا 600 متری به آسمان رفت.

سخنگوی دولت ژاپن روز پنجشنبه از اضافه شدن یک جزیره دیگر به حدود 6000 جزیره سرزمین ژاپن ابراز خرسندی کرد. اگر جزیره جدید بتواند به بقای خود پس از فوران‌های آتشفشان ادامه دهد ، در بیش از یک هزار کیلومتری جنوب توکیو از لحاظ فنی بخشی از پایتخت ژاپن خواهد بود.

یوشیهیده سوگا دبیر ارشد کابینه ژاپن به خبرنگاران گفت : اگر سرزمین ما بتواند همینطور توسعه یابد چه بهتر از این. اگر این جزیره بتواند به جزیره مناسبی تبدیل شود ، این در واقع به معنای آن خواهد بود که سرزمین ما بزرگتر شده است.

رسانه‌های ژاپن اعلام کردند دفعه قبل که یک جزیره جدید در سرزمین آنها شکل گرفت بین سال 1973 تا 1974 بود که جزیره نیشینوشیما در مجاورت جزیره جدید شکل کنونی خود را به دست آورد.

سوگا گفت هنوز زود است که این جزیره نامگذاری شود زیرا مواردی بوده است که جزایر تازه شکل گرفته دوباره به قعر آب بازگشته‌اند.

کد خبر 239586
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز