مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: طرح خصوصی سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل در قالب تأسیس تعاونیهایی توسط رانندگان، پرسنل شرکت واحد و سایر متقاضیان آغاز شد

براساس اصل ۴۴ قانون اساسی و هماهنگی های به عمل آمده میان وزارت تعاون و شهرداری و شرکت واحد اتوبوسرانی مقرر شد به منظور بهینه سازی سازمان تحت نظارت مینی بوسرانی و اتوبوسرانی شرکت واحد از پنجشنبه 26 مرداد طرح خصوصی سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل در قالب تأسیس تعاونیهایی توسط رانندگان، پرسنل شرکت واحد و سایر متقاضیان آغاز شود. احمدی بافنده مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در این باره به خبرنگار ما گفت، از میان یکصد شرکت متقاضی این امر تنها ۵ شرکت تعاونی موفق به اخذ مجوز از شرکت واحد جهت خصوصی سازی شرکت تحت نظارت اتوبوسرانی شدند و متعاقب آن فعلاً تعداد محدودی اتوبوس به میزان ۱۶ تا ۲۰ دستگاه وارد خطوط پرتردد و پرتراکم نظیر آزادی و ترمینال جنوب شد تا اقدام به جابجایی مسافران این مسیرها از ساعت ۶ صبح تا ۲۱ نماید.
وی از افزایش تدریجی اتوبوسهای بخش خصوصی در خطوط اتوبوسرانی خبر داد و تأکید کرد: خصوصی سازی سازمان تحت نظارت شرکت واحد هیچ ربطی به فعالیت قانونی و ذاتی آن دسته از اتوبوسهای شرکت واحد که با بلیت اقدام به جابجایی مسافران می کنند نداشته و به هیچ وجه از ظرفیت اصلی اتوبوسهای بلیتی شرکت واحد نخواهد کاست.
به گفته بافنده، از میان ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و ۳۳۰۰ مینی بوس سازمان تحت نظارت مینی بوس و اتوبوسرانی شرکت واحد ۸۰ درصد مینی بوسها و ۷۰ درصد اتوبوسها فرسوده بوده و بالای ۲۰ سال عمر دارند که به تدریج نوسازی خواهند شد.
بنا بر این گزارش، پس از سه ماه جلسات کارشناسی فشرده از سوی شهرداری تهران، شورای شهر و وزارت کشور، مجلس و دولت در مورد خصوصی سازی شرکت واحد از امروز این طرح به طور محدود در برخی خطوط به مرحله اجرا درآمد.
کد خبر 2394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز