سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۳
۰ نفر

حسین رویوران *: سفارت ایران در لبنان خط مقدم نظام جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با صهیونیست‌هاست؛ مکانی که حامی مقاومت ضد‌صهیونیستی، حامی حزب‌الله، حماس، جهاد و همه آزادگانی است که دنبال آزادی فلسطین هستند.

حمله به سفارت ایران در لبنان حمله به پناهگاه همه مبارزان رژیم صهیونیستی است و بر این اساس باید گفت که انفجار دیروز از طرف رژیم صهیونیستی صورت گرفته است؛ رژیمی که با حمایت‌های ایران از جبهه مقاومت مخالف است.عملیات دیروز قطعا و قطعا از طرف رژیم صهیونیستی و با برنامه‌ریزی این رژیم صورت گرفته است، حتی اگر مجری آن گروه‌های سلفی و تکفیری چون عبدالله عزام باشد که مسئولیت عملیات دیروز را قبول کرده است.

این گروه‌ها تنها مجری طرح‌های اسرائیلی در منطقه هستند. چه اینکه معمولا سفارتخانه هر کشوری از یک مصونیت و حریم برخوردار است و شکستن این حریم نیازمند تصمیم و اراده سیاسی بالایی است که تصور وجود این اراده در رژیم صهیونیستی دور از ذهن نیست.

این سؤال هم پیش می‌آید که گروه عبدالله عزام که می‌گوید به‌خاطر حوادث سوریه به سفارت ایران حمله کرده است چرا به سفارت سوریه در این کشور حمله نکرد؟ اگر با رژیم سوریه مشکل دارند چرا به سفارت ایران حمله کرده اند؟بر این اساس این انفجار را می‌توان به یک طراحی مشترک بین گروه‌های تکفیری و اسرائیل با هدف فشار بر ایران تحلیل کرد. تصور صهیونیست‌ها هم بر این است که این هشدارها سیاست ایران را تغییر می‌دهد، اما دشمن باید بداند که چنین اتفاقی هرگز نخواهد افتاد. ایران در راه آرمان‌های خود شهدای زیادی داده است و هیچگاه از این اعتقادات عقب نشینی نکرده است و این انفجار با وجود شهادت هموطن ما نمی‌تواند اراده ایران را در حمایت از مقاومت در منطقه متزلزل کند.

از طرفی هفته گذشته در مراسم عاشورای حسینی سیدحسن نصرالله اعلام کرد که ما درباره سوریه نمی‌توانیم با کسی معامله کنیم. این انفجار می‌تواند به مواضع روشن وی درخصوص سوریه هم مرتبط باشد. درحال حاضر هم دولت سوریه در مرحله قلمون عملیات جدیدی را شروع کرده است، قلمون منطقه‌ای است بین شرق لبنان تا دمشق که اخیرا نیروهای دولت سوریه موفق به پاکسازی این منطقه شده‌اند و بسیاری از نیروهای مخالف دولت سوریه به قله کوه‌ها پناه برده‌اند. این پیروزی‌ها خیلی در پاکسازی سوریه از جریان‌های سلفی و تروریستی مهم است و این انفجار واکنشی است به پیروزی‌های بزرگی که در سوریه درحال وقوع است. در این میان اینکه آیا مجری این برنامه‌ها سوری است یا لبنانی مهم نیست مهم این است که این انفجارهویت اسرائیلی دارد چون سیاست ایران همجهت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در منطقه نیست.

* کارشناس مسائل سیاسی

کد خبر 239391
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز