همشهری آنلاین: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی دو موافق و دو مخالف گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان سخنرانی کردند.

گودرزی برای ترقی به رانت و باند خاصی وصل نبوده است

محمدقسیم عثمانی در دفاع از محمود گودرزی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، با بیان اینکه گودرزی به‌عنوان یک متخصص مدیریت ورزشی می‌تواند به خوبی این حوزه را مدیریت کند، گفت: این موضوع یکی از تفاوت‌های وی با دیگر مدیران و گزینه‌های قبلی است.

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گودرزی فردی است که به باند و رانت خاصی وصل نبوده گفت: توان علمی، اصالت دینی و خانوادگی و تخصص تنها علت رشد گودرزی بوده که این موضوع موجب شده که وی از یک روستا به ریاست دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران و بعد به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برسد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اعلام اینکه گودرزی فردی است که ارزش را به ورزش می‌آورد، یادآور شد: یکی از ویژگی‌های گودرزی مدیریت توانمند و قاطع است، ضمن این که وی با شیوه بررسی و مطالعه شروع به کار کرده و وقتی به تصمیم می‌رسد آن تصمیم را قاطعانه اجرا می‌کند که این در میان مدیران دیگر بسیار کمرنگ بوده و می‌تواند این شاخصه به الگویی برای دیگران تبدیل شود.

گودرزی موضع خود را دربرابر حوادث 88 مشخص کند

علی ایرانپور نماینده مبارکه مخالف گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی گفت: گودرزی هرچند مدیری توانمند است، اما سنگینی بار حوزه وزارت ورزش و جوانان به گونه ای است که به نظر می رسد وی در عین حال که از لحاظ تحصیلات دارای مدرک دکترا می باشد نتواند از این مسئولیت سربلند بیرون آید.

وی خطاب به گودرزی تصریح کرد: دیدگاه شما در رابطه با تیم های محروم شهرستانی چیست؟ چرا که در شرایط فعلی تنها به دو تیم استقلال و پیروزی که تیم های پایتخت هستند توجه می شود و دیگر تیم های فوتبال شهرستانی همچون فولاد خوزستان، فولاد مبارکه سپاهان و غیره کمتر توجه شده که این موضوع سیاست غلطی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: گودرزی باید موضع خود را در رابطه با فتنه 88 مشخص کند.

گودرزی به هیچ جناح و گروهی وابستگی ندارد

فتح‌الله حسینی دیگر موافق گودرزی بود که در موافقت با برنامه‌های پیشنهادی وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان روستازاده‌ای است که به هیچ جناح و گروهی وابستگی ندارد، گفت: گودرزی با توجه به اینکه چندین سال رئیس دانشگاه تربیت بدنی دانشگاه تهران بوده است و تحصیلاتش در حوزه ورزش بوده است، فرد مناسبی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نماینده قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس افزود: گودرزی ایثارگر و رزمنده غیرسیاسی است، از این‌رو سیاسی فکر نمی‌کند تا آسیبی به مجموعه ورزش برسد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گودرزی همیشه در خدمت نظام و انقلاب بوده از این‌رو از نمایندگان می‌خواهم با توجه به نزدیک بودن زمان مسابقات بین‌المللی به وزیر پیشنهادی رأی بدهند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان توان مقاومت در برابر پدرخوانده‌های دولت را ندارد

محمدجواد کریمی قدوسی در مخالفت با صلاحیت و برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: بر کسانی که عاشورای 88 را هتک حرمت کردند لعنت می‌فرستم و چهار نفری که زمینه این کار را به وجود آوردند خداوند توفیق توبه را از آنها سلب کرد.

وی با اشاره به عبرت‌های عاشورا گفت: پرهیز از حب جاه، بیعت‌شکنی، تمکین عوام از خواص بی‌بصیرت و سکوت عوام و خواص از عبرت‌های عاشوراست.

به گزارش ایسنا، این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: یک وزیر در کل کابینه باید پاسخگوی عملکرد کل کابینه باشد، همانطور که یک نماینده، نماینده کل کشور است. سوال اساسی‌ام از وزیر پینشهادی ورزش و جوانان این است که ایشان توان اعمال حق قانونی و حقوقی ندارد. دلیل مخالفتم همان دلیل سایر وزرای کابینه است. برخی وزرا پس از جلب رای اعتماد مجلس افرادی را منتصب کردند که در فتنه 88 نقش داشتند، کل مدیران وزارتخانه را از خارج از وزارتخانه آورده‌اند.

وی مدعی شد: گودرزی توان عملکرد مستقل ندارد. وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان باید براساس مشی عدالت عمل کند. مشی عدالت می‌گوید سران فتنه به ویژه آن دو نفر که صداوسیما شب گذشته ویژه‌برنامه‌ای از آنان پخش کرد که از آنان تشکر می‌کنم، رفع حصر نشوند. برخی برای رفع حصر سران، اقداماتی انجام می‌دهند، برخی از سران فتنه خود را پدرخوانده دولت می‌دانند. وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نمی‌تواند در برابر پدرخوانده و قیم دولت یازدهم بایستد.

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: شما وارد کابینه‌ای می‌شوید که توان ایستادگی در برابر چنین افرادی را ندارد. وقتی رییس جمهور شروری چون اوباما این ملت را با گزینه‌های خوف‌انگیز تهدید می‌کند، یک نفر جواب اراجیف این فرد را نمی‌دهد. شما وارد کابینه‌ای شدید که باید در برابر این مسائل از دولت دفاع کنید، اما من این توان را در شما نمی‌بینیم.

وی افزود: شما نماینده جوانان هستید و باید از آنان دفاع کنید؛ نه اینکه آنها را مایوس کنید. وقتی اعلام می‌شود خزانه خالی است یعنی سلب امید ملت. آیا در این مسائل از حقوق ملت دفاع خواهید کرد؟

کریمی‌قدوسی تصریح کرد: از کانال دیپلماسی ورزشی باید ندای ملت به گوش جهانیان رسانده شود، اما شما نمی‌توانید چنین کنید.

لاریجانی با قطع سخنان کریمی‌قدوسی گفت: اگر فرصت کردید با وزیر مخالفت کنید. درباره مسائل کلی صحبت نکنید.

کریمی‌قدوسی در ادامه گفت: عرصه هنر یکی از عرصه‌های کار ورزشی است. باید از حقوق ورزشی و آثار فاخر هنری دفاع کنید. وزیر ورزش و جوانان نباید حاشیه‌سازی کند. به عنوان عضو کمیسیون می‌گویم باید صدها روز را صرف خلق حماسه اقتصادی کنیم و فرصت‌ها را از دست ندهید.

وی افزود: برای رساندن پیام مظلومیت ملت باید با جوانان دنیا تعامل کنید نه اینکه مشکل معیشت مردم را حل کنید. بی‌توجهی به این مساله موجب خشم پروردگار می‌شود. ملت ایران را نباید در مذاکره با آمریکا فروخت.

نماینده مردم مشهد از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرسید: آیا جوانان و ورزشکاران همه یک‌دست در انتخابات شرکت نکردند؟ آیا شما می‌توانید جواب کسانی را بدهید که 50 درصد حاضران در انتخابات تندروها و خودسرها بودند؟

وی انتصات وزرا را یکی از دغدغه‌هایش دانست و افزود: اگر کسی در وزارت ورزش و جوانان مثل دکتر عباسی رییس سازمان انرژی اتمی وجود داشت، خانه‌نشینش می‌کنید؟ بنده نگران عقب‌گرد شما به 3650 روز قبل هستم.

وی افزود: در جایی که فرهنگ شهادت، مقاومت و ایثار به خطر می‌افتد فتنه را به عنوان فتنه محکوم کنید؛ نه اینکه فتنه یک اعتراض تلقی شود. آن فرد خود را مقلد رهبری نمی‌داند و فتنه را اعتراض می‌داند.

پس از پایان وقت مخالفت کریمی‌قدوسی، لاریجانی گفت: همگان از سخنان شما محظوظ شدند.

کد خبر 238959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز