شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه اقتصادی- محمد عدلی: شهر جدید پردیس که حدود ۹۰هزار واحد مسکن مهر در آن طراحی شده، از بزرگ‌ترین شهرهای جدید کشور است.

زمانی افزایش قیمت برخی واحدهای آن برای مسئولان وزارت راه و شهرسازی دردسرساز شده بود و زمانی شایعه لغو قرارداد برخی متقاضیان. برای بررسی دقیق آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در این شهر با مهدی هدایت، مدیرعامل شهر جدید پردیس گفت‌وگو کرده‌ایم.

  • شایعه شده است که برخی قراردادهای مسکن مهر در فاز8 در شرف لغو قرار گرفته است. این موضوع را تأیید می‌کنید؟

این موضوع را صد در صد تکذیب می‌کنم. اصلا چنین اتفاقی رخ نداده است. هر کدام از متقاضیانی که واریز پول داشته‌اند، مطابق روال عادی مرحله به مرحله پیش می‌روند. دولت بارها اعلام کرده که به همه قراردادهای مسکن مهر پایبند است. ما هم در پردیس طبق همین روند به همه قراردادها عمل می‌کنیم و امکان لغو هیچ قراردادی وجود ندارد.

  • آخرین وضعیت واحدهای مسکن مهر در شهر جدید پردیس چگونه است؟

مسکن مهر در شهرجدید پردیس به 2بخش تقسیم می‌شود؛ بخشی از آن 3سال پیش کلید خورده است و بخشی دیگر سال گذشته. در بخش اول که سال 89 کار ساخت آنها آغاز شده، 13هزار واحد تعبیه شده است. از این تعداد 7هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شده و 2هزار واحد تکمیل شده اما انشعاب‌های آن نصب نشده و به همین دلیل در انتظار تحویل است. زمانی که انشعاب این واحدها در زمینه زیرساخت، نصب شود، تحویل داده می‌شود. یک هزار واحد نیز تا دی‌ماه تکمیل می‌شود که پیش‌بینی ما این است تا این تاریخ بتوانیم واحدهای در انتظار انشعاب را هم تحویل دهیم تا در مجموعا 10هزار واحد را در این بخش به متقاضیان تحویل داده باشیم.

  • ظاهرا برخی از واحدها دچار مشکلات زیرساختی است؟

3هزار واحد باقیمانده در این بخش نیز که در فاز 9پردیس واقع شده در بخش زیرساخت کاستی‌هایی دارد که وزارت نیرو در حال تکمیل آن است. در این فاز ساخت یک هزار واحد به اتمام رسیده و در انتظار زیرساخت است اما 2هزار واحد دیگر همچنان در مرحله ساخت قرار دارد که انتظار داریم تا پایان سال بعد این واحدها را نیز به مرحله تحویل برسانیم تا مجموع 13هزار واحد این بخش از پردیس به سرانجام برسد.

  • فازهایی که سال گذشته کار آن آغاز شده، در چه مرحله‌ای قرار دارند؟

کار در این بخش از شهریور91 آغاز شده و تعداد 74هزار واحد در آن واقع است. از این تعداد 34هزار واحد در فاز 11قرار دارد که ساختمان‌های این فاز 15طبقه است. در فاز 8 نیز30هزار واحد واقع شده است که ساختمان‌های 6، 8و 10طبقه در آن قرار دارد. 10هزار واحد دیگر نیز در فازهای 5و 9قرار دارد که ساختمان‌های 11تا 14طبقه در این دو فاز دایر می‌شود. مراحل ساخت این واحدها متغیر است اما پروژه‌ها طبق روال عادی در حال پیشرفت هستند.

اتفاق ویژه‌ای که در این بخش از پردیس رخ داده این است که کار تکمیل زیربناها نیز توسط وزارت راه و شهرسازی با آورده متقاضیان انجام می‌شود. شبکه آب و فاضلاب و برق با این شیوه جدید در موعد مقرر با آورده متقاضی، نصب می‌شود. در حال حاضر سرعت خوبی در پروژه‌ها حاکم است و برای کسانی که واریزی داشته‌اند طبق اولویت، دعوتنامه دریافت قرارداد ارسال می‌شود.

  • مجموع واحدهای باقیمانده پردیس در چه مراحلی از کار هستند؟

اسکلت 25هزار واحد نصب شده است. 30هزار واحد کار فونداسیون‌ریزی را به اتمام رسانده‌اند.20هزار واحد در مرحله سفت‌کاری و 5هزار واحد در مرحله نازک‌کاری هستند که تا پایان سال تحویل داده می‌شوند. ضمن اینکه دیگر هیچ افزایش قیمتی در این بخش نداریم.

کد خبر 238922
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز