همشهری آنلاین: مدیر اجرایی یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان با بیان اینکه چرخه کتاب و کتابخوانی در کشور مخصوصا در بین نوجوانان دچار نقایصی است و ما با هدف ترمیم این نواقص نمایشگاه یاد یار مهربان را برگزار می‌کنیم گفت: تلاش می‌کنیم از این طریق کتابخانه‌های مدارس را که یکی از عوامل اصلی در ترویج فرهنگ کتابخوانی هستند را به به کتاب‌های روز تجهیز کنیم.

ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه یاد یار مهربان نوشت: محسن عموشاهی با تاکید بر لزوم تناسب محتوای کتاب‌ها با نیاز دانش آموزان افزود: گاهی از سوی برخی دستگاه‌ها کتاب‌هایی به مدارس عرضه می‌شود که متاسفانه به دلیل عدم تناسب محتوای کتاب‌ها با نیاز دانش آموزان در بسیاری از موارد این کتاب‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. این در حالیست که یکی از بارزترین ویژگی‌های نمایشگاه یاد یار مهربان عرضه و اهدای کتاب متناسب با نیاز دانش آموزان است.

وی ادامه داد: درخواست ما از مسئولین و متولیان کتاب مدارس که در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند این است که در انتخاب کتاب‌ها بر اساس نیاز دانش آموزان دقت کنند و پس از خرید کتب بلافاصله آنها را در کتابخانه مدرسه قرار دهند و برای ترغیب و تشویق دانش آموزان به مطالعه آنها برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه صرف اهدای کتاب، دانش آموزان، کتابخوان نمی‌شوند به ستاد خبری نمایشگاه یاد یار مهربان گفت: فعالیت ما به زمان برگزاری نمایشگاه محدود نمی‌شود بلکه پس از پایان نمایشگاه مدارس موظفند گزارش عملکرد کتابخانه‌های خود را بر روی سایت سازمان قرار دهند و ما نیز بر این کار نظارت داریم. بر این اساس در هر منطقه تهران به 10 مدرسه که بیشترین فعالیت را در زمینه کتاب و کتابخوانی داشته باشند جوایزی اهدا می‌شود و علاوه بر این سهمیه خرید آنها در نمایشگاه سال آینده افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 238921
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز