گروه شهری: برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی طی روزهای گذشته، باعث افزایش خدمات رسانی مدیریت شهری تهران به شهروندان شد و در کمتر از ۴۸ساعت پایتخت به حالت معمول برگشت و هزاران نیروی خدمات شهری با رفت و روب شهر، پایتخت را برای فعالیت روزانه ۹میلیون شهروند تهرانی آماده کردند.

توزیع کیسه‌های زباله خشک، استقرار گروه‌های آتش‌نشانی در مناطق اصلی شهر تهران، استقرار نیروهای ویژه خدمات رسانی و همچنین استقرار غرفه‌های فرهنگی با نام غرفه‌های معرفت حسینی ازجمله اقدامات شهرداری تهران بود. مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران با اعلام اینکه پیش از برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، سازمان پسماندو بازیافت مواد با توزیع بیش از 2تن کیسه‌های جمع‌آوری زباله خشک در سطح مناطق شهر تهران به استقبال این مناسبت رفت، به همشهری گفت: این اقدام تلاشی بود برای ترغیب هیئت‌های محترم عزاداری تا برای پاکیزگی شهر زباله‌های خشک را جمع‌آوری کنند که خوشبختانه مورد استقبال هیئت‌ها و شهروندان محترم قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: ظرف 2روز برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی میزان تولید زباله خشک در پایتخت بالغ بر 2هزار و 700تن بوده که نیروهای خدماتی با جمع‌آوری این میزان از پسماند خشک و رفت و روب خیابان‌ها توانستند چهره شهر را برای فعالیت روزانه از امروز آماده کنند. این در حالی است که به گفته عبداللهی روزانه کمتر از 800تن پسماند خشک از شهر تهران جمع‌آوری می‌شود که این روند طی روزهای تاسوعا و عاشورا حسینی افزایش چشمگیری داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه تصریح کرد: همکاران ما در سطح مناطق و به‌ویژه در محدوده میدان امام‌حسین با استقرار واحدهای آتش‌نشانی و همچنین واحدهای مختلف خدماتی تلاش کردند تا خدمات بیشتری را در اختیار شهروندان قرار دهند. عبداللهی همچنین گفت: پس از برگزاری مراسم عاشورا، هزاران همکار خدمات شهری که در قالب گروه‌های مختلف خدماتی در حالت آماده باش بودند، برای پاکیزگی شهر تلاش کردند و در کمتر از 48ساعت شهر را برای فعالیت روزانه آماده کردند.

کد خبر 238782
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز