همشهری آنلاین: رییس کل بانک مرکزی گفت: نرخ سود اوراق مشارکت بر اساس وضعیت بازار تعیین می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، ولی‌الله سیف با بیان این مطلب گفت: در شورای پول و اعتبار هیچ تصمیمی برای افزایش نرخ سود اوراق مشارکت گرفته نشده است و نرخ سود این اوراق بر اساس وضعیت بازار تعیین خواهد شد.

عصر روز سه شنبه 21 آبان‌ ماه در جلسه شورای پول و اعتبار درباره نرخ‌های سود بانکی اعضا به بحث و تبادل نظر پرداختند و نتیجه آن شد که با توجه به لزوم مهار تورم و در عین حال با هدف ثبات بخشی به اقتصاد و احیای رشد اقتصادی در کشور،‌ وضعیت کنونی نرخ‌های سود بانکی ادامه یافته و تغییری در افزایش و یا کاهش این نرخ‌ها فعلا نداشته باشیم.

البته این شورا برای جذب نقدینگی و کنترل رشد آن در جهت مهار تورم موافقت کردند تا اوراق مشارکت منتشر شود و در این زمینه اختیارات لازم در خصوص تعیین حجم انتشار، نرخ سود علی‌الحساب، سررسید و سایر شرایط مربوطه به رییس کل بانک مرکزی تفویض شد که رییس کل نیز به خبرنگار ایسنا درباره سود اوراق عنوان کرد که وضعیت بازار میزان نرخ سود را تعیین خواهد کرد.

حال با توجه به اینکه در بازار اختلاف 20 درصدی میان نرخ تورم و سود بانکی وجود دارد_ هرچند در این بین برخی بانک‌های دولتی و خصوصی و موسسات مالی و اعتباری اقدام به پرداخت سود بالای 25 درصد هم کرده‌اند_ باید دید که رییس کل بانک مرکزی چه نرخ سودی را برای اوراق در نظر خواهد گرفت تا مردم مشتاق به خرید آنها شوند. در این بین کاهش قیمت جهانی دلار و پیش بینی کاهش قیمت دلار به زیر 3 هزار تومان در استقبال مردم در خرید این اوراق که سود مطمئنی را در اختیارشان خواهد گذاشت، تاثیر گذار خواهد بود.

کد خبر 238725
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز