مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: میل به یافتن حیات در مریخ همواره دردسرساز بوده است، چندی پیش در میان تصاویر منتشر شده توسط ناسا یک موش مریخی کشف شد و اکنون نوبت به ایگوآنای مریخی رسیده است.

مریخ

براساس گزارش NBC، این خزنده نیز درست مانند موش مریخی نمونه‌ای دیگر از پدیده‌ای روانی به نام پاریدولیا است، پدیده روانشناسی که در آن محرک‌های مبهم حسی که غالبا به صورت صدا یا تصویر هستند، به صورت معنی‌داری درک می‌شوند.

به نظر می‌آید مریخ بستری بارور برای جولان دادن این پدیده روانشناختی است زیرا کشف موجودات مختلف، از صورت انسان گرفته تا پری دریایی و موش، در تصاویر به ثبت رسیده از این سیاره بارها جنجال‌آفرین شده است.

کاوشگر کنجکاوی ناسا از زمانی که برروی مریخ فرود آمده بارها و بارها چنین تصاویری را به ثبت رسانده که آخرین نمونه آن همین تصویر، یعنی ایگوآنای مریخی است.

مریخ

این تصویر نیز مانند تصویر موش مریخی توسط اسکات وارینگ از وب‌سایت UFO Sighting Daily در معرض توجه عموم قرار داده شد. وی معتقد است نمی‌توان آنچه در این تصویر دیده می‌شود را تنها یک تکه سنگ نامید.

تصویر اصلی منتشر شده توسط ناسا را می‌توانید در اینجا و تصویر 360 درجه و تعاملی که توسط کنجکاوی و دوربین MASTCam آن به ثبت رسیده را در اینجا مشاهده کنید. این تصویر 30 هزار پیکسلی ترکیبی از 101 عکس است.

مریخ

کنجکاوی در حال حاضر در میانه راهش برای رسیدن به مونت شارپ، قله‌ای 5 کیلومتری در میانه حفره گیل قرار دارد. این روبات کاوشگر هفته گذشته دچار نقص سریع نرم‌افزاری شد که نگرانی همه را برانگیخت اما تیم هدایت‌گر کنجکاوی آن را به وضعیت عادی و معمولش بازگرداندند.

کد خبر 238583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز