همشهری آنلاین: شرکتی در تگزاس اولین تفنگ فلزی خود را با استفاده از چاپگر سه بعدی تولید کرده و به جنجال برسر توانایی افراد عادی در ساخت اسلحه‌های شخصی دامن زده‌است.

تفنگ

براساس گزارش ABC، شرکت Solid Concepts اعلام کرده تاکنون با استفاده از این کلت کمری 50 گلوله شلیک کرده و در آزمایش نشانه‌گیری 30 گلوله را از فاصله 27 متری به هدف زده است.

این کلت نسخه‌ای از کلت کمری M1911 است که توسط جان برونینگ طراحی شده و اولین بار در جنگ میان آمریکا و فیلیپین به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت. این اسلحه از قطعات فولادی و کربنی و با استفاده از چاپگر سه بعدی قدرتمندی ساخته شده است.

استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی روز‌به‌روز افزایش و محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند و چاپ اسلحه با استفاده ازاین تکنولوژی به جنجال برسر دسترسی ساده افراد جامعه به ابزاری مرگبار دامن زده‌است، تا جایی که عده‌ای آینده‌ای را پیش‌بینی می‌کنند که در آن تبه‌کاران بدون اینکه نیاز به ترک کردن خانه‌های خود را داشته‌باشند،‌قادر خواهند بود اسلحه‌هایی غیرقابل ردیابی را تولید کرده و از آنها در جنایت‌های خود استفاده کنند.

تفنگ

با این‌همه شرکت Solid Concepts می‌گوید ساخت این اسلحه کاری نیست که هرکسی قدرت انجام آن را داشته باشد،‌زیرا چاپ قطعات آن با استفاده از چاپگرهای معمولی دو هزار دلاری امکان پذیر نیست و چاپ آن به استفاده از چاپگرهای گران‌قیمت‌تر و پیچیده‌تری نیاز دارد که افراد عادی توانایی استفاده از آنها را ندارند،‌بلکه تنها تکنسین‌های آموزش دیده می‌توانند از آنها برای تولید اسلحه استفاده کنند.

در ماه می‌ نیز انتشار تصاویری ویدیویی از جوانی 25 ساله که درحال شلیک کردن با اسلحه کمری پلاستیکی بود که با استفاده از چاپگر سه بعدی ساخته شده بود، جنجال فراوانی ایجاد کرد، این جوان علاوه بر انتشار این تصاویر،‌دستورالعمل ساخت اسلحه ابداعی‌ خود را نیز برروی اینترنت منتشر ساخت.

کد خبر 238462
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز