رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی دیروز در نشست خبری خود اعلام کرد که کتابخانه ملی در حال رایزنی با مسئولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای انتقال اسناد و مدارک سازمان میراث فرهنگی کشور به کتابخانه ملی است.

اسناد و مدارک سازمان میراث فرهنگی کشور به همراه کتابخانه این مرکز و نگاتیوهای شیشه‌ای در سال89 و در دوران ریاست حمید بقایی بر این سازمان به شیراز منتقل شده بود.

انتشار گزارش‌هایی در روزنامه همشهری از وضعیت مرکز اسناد و مدارک سازمان میراث فرهنگی موجب شد تا مسئولین جدید این سازمان بلافاصله به بازگرداندن مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی به تهران اقدام کنند. مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی گنجینه گزارش‌ها و پژوهش‌های این سازمان بود و کتاب‌های مرجع ارزشمندی در آن نگهداری می‌شد. همچنین فیلم‌ها و نگاتیوهای شیشه‌ای موجود در مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی واجد ارزش‌های تاریخی بودند.

اسحاق صلاحی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیروز به خبرگزاری میراث فرهنگی گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران این آمادگی را دارد تا زمانی که محل مناسبی برای نگهداری از اسناد میراث فرهنگی پیدا شود، از این اسناد و کتاب‌ها در محل کتابخانه ملی نگهداری شود. وی افزود: مکانی به‌صورت امانت در اختیار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قرار خواهیم داد تا همگان بتوانند به این اسناد و کتاب‌ها دسترسی داشته باشند. البته این بخش با نظارت مسئولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اداره خواهد شد.

اسحاق صلاحی در حالی از آمادگی مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برای نگهداری از اسناد و مدارک سازمان میراث فرهنگی خبر داده است که جلیل گلشن رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی در گفت‌وگو با همشهری انتقال مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی به کتابخانه ملی را تکذیب کرد و گفت: انتقال مرکز اسناد سازمان میراث فرهنگی به کتابخانه ملی صحت ندارد. جلیل گلشن افزود: تمامی اسناد سازمان میراث فرهنگی به تهران منتقل شده و مکان نگهداری آنها نیز در ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی است.

وی از نصب قفسه‌های نگهداری اسناد در همان ساختمان سابق محل نگهداری این اسناد خبر داد و افزود: کارتن‌های حاوی اسناد و مدارک سازمان میراث فرهنگی که به تهران منتقل شده است هنوز بازگشایی نشده و تا زمانی که قفسه‌ها به‌طور کامل نصب نشوند کارتن‌ها باز نخواهند شد. رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی کشور در پاسخ به این سؤال همشهری که آیا بخشی از اسناد منتقل‌شده به تهران شمارش و بررسی شده‌اند؟ گفت: هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و آخرین خبر از وضعیت اسناد این است که قفسه‌های محل نگهداری آنها در حال نصب است.

 

کد خبر 238410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز