براساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت مصالح ساختمانی در گروه خاک، مصالح سنگی بتن و بنایی و سنگ‌های ریشه‌دار طی نیمه نخست سال‌جاری با افزایش مواجه شده است. در این مدت اما قیمت مصنوعات فولاد کاهش یافت.

آهن

در میان 3گروهی که با افزایش قیمت همراه بوده‌اند، شن طبیعی با 22.4درصد دارای بیشترین افزایش متوسط قیمت و خاک رس طبیعی با 12درصد دارای کمترین افزایش نسبت به نیمه دوم سال گذشته بوده است.در این میان، بیشترین افزایش متوسط قیمت نسبت به نیمه نخست سال گذشته نیز مربوط به شن طبیعی با 45درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به خاک رس طبیعی با 32.9درصد بوده است.

مقایسه‌ متوسط قیمت‌های اقلام این گروه در این نیمه نسبت به نیمه مشابه سال قبل، افزایش متوسط قیمت‌ها را اثبات می‌کند. بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به تیرآهن نمره20 با 94.4درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به ناودانی نمره10 با 1.2درصد بود است.

در گروه میلگرد، متوسط قیمت تمامی اقلام در نیمه نخست امسال نسبت به نیمه دوم سال گذشته دارای کاهش بوده است. در بین اقلام این گروه بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به مفتول سیاه با 15.4درصد و کمترین کاهش مربوط به میلگرد ساده نمره 28 با0.6درصد بوده است.

در گروه ورق‌های فلزی‌ متوسط قیمت بیشتر اقلام نسبت به نیمه دوم سال گذشته دارای افزایش بوده است. در بین اقلام این گروه بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به پروفیل برنزی توپر با 14.5درصد بوده و ورق سیاه به ضخامت بیش از 3میلی‌متر با 6.1درصد دارای بیشترین کاهش متوسط قیمت بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری در نیمه اول 1392با دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد، متوسط قیمت تمامی اقلام این گروه افزایش یافته است. در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به پروفیل برنزی توخالی با 84.6درصد و کمترین افزایش مربوط به ورق سیاه به ضخامت بیش از 3میلی‌متر با 13.3درصد بوده است.

کد خبر 238386
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز