همشهری آنلاین: فدراسیون جهانی والیبال در کتابی که اخیرا چاپ کرده حمزه زرینی، معروف و موسوی را در میان نام‌آوران این ورزش آورده‌ است.

والیبال تیم ملی

به گزارش مهر، فدراسیون جهانی والیبال در کتابی که به مناسبت آغاز رقابتهای جام قهرمانان قاره‌ها در ژاپن به چاپ رسانده، این پیکارها را در دو بخش زنان و مردان به طور کامل کالبدشکافی کرده و توضیحات آماری و تحلیلی مفصلی از تیم‌های حاضر در جام قهرمانان ارائه کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود در فدراسیون جهانی حمزه زرینی با 190 بازی ملی، میدان دیده‌ترین و به نوعی باتجربه‌ترین بازیکن ایران محسوب می‌شود که در میان 10 بازیکن باتجربه جام قهرمانان رده هفتم را در اختیار داشته و در دوره گذشته این جام نیز به عنوان یک بازیکن مطمئن در زمین ایران عمل کرده و در رده سوم بهترین اسپکرها و چهارم بازیکنان امتیازآور جام قهرمانان جای گرفته است.

در رده‌بندی باتجربه‌های جام قهرمانان لمبرن و پریدی امریکایی با 286 و 249 بازی ملی اول و دوم هستند. ساوانی کاپیتان ایتالیا با 231 بازی ملی سوم است. لی از امریکا با 213 بازی ملی در مکان چهارم قرار دارد. یامامورا کاپیتان ژاپن با 200 بازی ملی هم پنجم است. گرانکین و وربوف از روسیه نیز به ترتیب با 194 و 188 بازی ملی ششم و هشتم هستند. سعید معروف و مهدی مهدوی دو پاسور ایران هم با 181 و 160 بازی ملی در رده‌های نهم و دهم ایستاده‌اند.

فدراسیون جهانی همچنین از سعید معروف به عنوان پاسوری که کاپیتان و تاثیرگذارترین بازیکن ایران است نام برده و برخی از موفقیت‌های او را برشمرده که باعث شده نقطه اتکا ایران در جام قهرمانان باشد. به نوشته فدراسیون جهانی کسب عنوان بهترین پاسور مسابقات انتخابی المپیک پکن و لندن(2008 - 2012)، جام کنفدراسیون آسیا(2010)، قهرمانی مردان آسیا(2013)، ارزشمندترین بازیکن آسیا(2013) و مدال‌های نقره مردان آسیا(2009)، بازی های آسیایی(2010) طلای مردان آسیا(2013) از جمله موفقیت‌های سعید معروف است که از ارومیه شهر عشّاق والیبال سر برآورده است.

اما سید محمد موسوی  انتخاب فدراسیون جهانی به عنوان ستارۀ تیم ملی ایران است که حالا سال‌هاست به عنوان یکی از بهترین مدافعین روی تور آسیا فعالیت می‌کند و در مرحله بین قاره‌ای لیگ جهانی امسال نیز موفق شد عنوان بهترین مدافع جهان را به خود اختصاص دهد.

فدراسیون جهانی با اشاره به اینکه در میان تعداد بسیار زیاد اسپکرهای قدرتی و قطر پاسورهای تمام کننده، معمولا کم پیش می‌آید که مدافعین روی تور تیم‌ها جایی در بین ستارگان داشته باشند، می‌نویسد: اما سید محمد موسوی و دیمیتری موزرسکی(روسیه) از این قاعده مستثنی هستند.

به نوشته فدراسیون جهانی موسوی علاوه بر اینکه در دفاع روی تور هوشیار عمل می‌کند، در مدیریت دفاع تیمی هم موفق است و بازیکنان کناری‌اش را طوری رهبری می‌کند تا تیمش بتواند از فاکتور دفاع به امتیازهای ارزشمندی دست یابد.

کد خبر 238178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز