گروه شهری: بازنگری در الگوی حمل‌ونقل سنتی و همچنین داشتن نگاه ملی می‌تواند معضل آلودگی هوای تهران را کاهش دهد.

رضا تقی پور

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باید نسبت به معضل قدیمی آلودگی هوا یک نگاه علمی و تخصصی داشته باشیم، گفت: نخستین گام، شناسایی منابع آلاینده شهر تهران است که با پژوهش‌های انجام شده بیش از 70درصد از آلودگی هوای تهران ناشی از تردد وسایل نقلیه در این شهر است.

رضا تقی پور افزود: استفاده از سوخت‌های فسیلی و حجم بسیار زیاد خودروهای فرسوده که در تهران تردد می‌کنند و همچنین عدم‌استفاده وسایل نقلیه از استانداردهای روز جهانی ازجمله مسائلی است که باعث بروز افزایش آلایندگی در سطح شهر تهران می‌شود. از نظر وی عدم‌منابع مالی و نبود برنامه‌ای مشخص طی سال‌های گذشته نتوانسته است خودروهای فرسوده را آنگونه که در برنامه چهارم و پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود، از رده خارج کند و به همین دلیل همچنان شاهد تردد خودروهای فرسوده در سطح شهر تهران و افزایش آلودگی در این شهر هستیم.

سخنگوی شورای شهر همچنین اظهار داشت: ما خیلی دیر به توسعه حمل ونقل عمومی آن هم به شکل و شیوه امروزی دست پیدا کردیم و در توسعه آن نیز مشکلات متعددی داریم. با این همه باید در شکل و شیوه حمل‌ونقل عمومی تهران بازنگری عمده صورت گیرد تا استفاده از خودروهای شخصی هر روز کمتر شود.

کد خبر 238052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز